Jumaat, 11 Julai 2014

Alhamdulilah.. SYUKUR kepada ALLAH S. W. T


Assalamulaikum.. Buat Cinta hati John Liti MMy syg Ddy sgt2....

Emmm.. Baru hri ne ada masa Mo MengUpdte Blog yg sudah Berhabuk Dan BerKutu Ne...ActLy aku Sedih Bila apa yg ku mahu slama ne tak seperti yang dirancang.. Yalah, dah namanya manusia... kita tau apa jak... rancang jak pon.. Yang menentukan semuanya TU Allah SWT OK... apa2 Pon pasrah Dan berserahhh.. Hihiihiiiii..............

Aku bersyukur finaly aku telah dimiliki oleh org yang aku cinta.. tu lah namanya JODOH.. siapa sangka kan.. Kawan pon xsampai setahun... masih hangat2 dilamun Cinta Lgi tu,, terus berkeinginan mengikat tali kasih yang suci dan diredohiiii ALLAH... Tak nak tipu diri lah, mmg mula2 dulu aku banyak berfikir.. betul kah dia jodoh aku? Mampu kah aku tunaikan kewajipan aq sebagai seorang isteri? soleha kah aku ne? boleh kah aku..? dia Convet masuk agma aku!! semua tu aku Kepikirinnn gituuu... sampai 1 tahap aq hampir Mhu Rejek Dia... tapiii Allah lebih mengetahui... JODOH ALLAH itu psti.. Aku berkhwin dengan Husben kesygan juga akhirnya... kan..kan..kan.. hehehe...

Aku tahu.. Kalau semua ini bukan dari keikhlsan diri sume tak akan bermula kan....Hari makin hari usia mkin meningkat.. KU pikir Bila tiba nya wktu Mati.. bersedia kah aku? fuuuuuuuuuuuu.. aku punya suami yg mengikut agama ku... ku lihat dia begitu Ikhlas... Aku berubah demi utk pedoman hidup... berubah demi kesjhtraan hidup & Berubah utk mencari bekalan di akhirat sana kelak.. Ku tahu, aku pernah melalukan dosa yang sangat besar,,,Namun Allah telah beri Jalan pada ku untuk mencari sinar Kehidupan agar aku tahu Dunia hanya lah sementra..Yaaaa... ini lah Jalan KU!!!!!!!!  kini ku sedar hidup ini sangat bermakna andai kita sudah bersedia....

Aku dan suami merangka perlahan-lahan mencari keikhlsan doa... Aku mulai belajar semula apa itu islam aku mulai Menutup aurat..dan keikhlsan ku adalah benar.. Aku tak mahu menaggung sakit lagi,,, Dia suami KU.. biarlah aku bawa dia mengikut jejak agama ku.. Alhamdulilah.. Solat sudah menjadi kewajipan dlm diri ku kini..((wp ku tahu telah bertahun2 lamanya solat  ku tingalkan))... namun syukur alhmdulilah.. ku mohon agar Petunjuk Allah itu ada...
Lebih Mengembirakan aku... Suami ku telah mula mendirikan solat wp baru 3Bulan kami mendirikan masjid.. aku bersyukur.. Jodoh ku adalah dia...!!! Akan ku didik diriku menjdii insan yang mulia d cc ALLAh.. dan akan ku pastikan Suami Ku mampu melaksanakan tanggungjwp sebagai saudara Islam yg baru dalam mengenal Agama islam.. Agama ALLAH..

Tq ALLAH... Tq memberi ku jalan hidup ini.. hanya tempat mu ku bersujud...
Semoga Hubungan Kmi suami isteri berkekalan hingga ke Jannah... Aminnn...

Buat suami tercinta,,,
Ingat ALLAH.. INgat Hidup ini sementara... Akhirat itu selamnya.. Persiapkan diri dengan Bekalan..
Perlahan2 Kita kayuh .. Untuk Berjaya mencari Islam..
Ingat MMY selalu ya... Wp kita Berjauhan.. Angap itu dugaan ALLAH..
Sabar.. DOA dan Tabah yaa...

 Jangan LUpa sOlat.... Selalu Berdoa...
Doa untuk Mak bapa, Fmily, Mentua.. isteri.. dan kesjhtran Hidup...

Pija--




Rabu, 21 Mei 2014

Miss u soo much my dear..

Sayang bukan maksud hati menyakiti
Jadi maafkan aku jika kau tersakiti Aku cuma ingin kau ketahui
Betapa rindunya hati ini.

Yaa..aku tahu kamu sangat peduli Merelakan hatimu untuk aku miliki Ketika aku lemah kau motivasi
Kau datang seperti bidadari

Sering aku malu sendiri
Sering membuat kau sakit hati
Tapi kau selalu tabah mnghadapi
Dengan cinta yang kau miliki

Kau sangat berarti di hati
Memang salahku jika mbuat mu terluka
Walau aku sering mengulangi
Tapi kau tetap tabah menghadapi

Mmy...Hapuslah air matamu di pipi
Dan jangan menangis lagi
Berikanlah aku waktu untuk memperbaiki
Hingga ku melihat senyumu mekar lagi..

Mmy..

Ddy sentiasa mendoakn kebhagian kita hingga ke akhir hayat..amminn.

Miss u soo much my dear..<3<3

-john@ddy-

Khamis, 15 Mei 2014

Akhirnya kami adalah suami isteri...

08.05.2014, 10.00pagi.... hari pertunangan kami...
07 balas 09 dulang... syukur alhamdulilah.. semua berjalan dengan lancar... apa2 pon aku bersyukur sanggat2.... emmmm..... gembira ny aku tidak terkata.. kerna aq telah memgikat tali pertunangan dengan insan yg aku syg.. insan yg benar2 ku cinta... selang beberapa jam... kami tlah di ijab kabul kan.. syukur semua selamat dan berjln spt yg dirancang.. maka kmi sah menjdi sepasang suami dan istri.. sanggat tak ku sangka... finaly dia milik Ku... auuchhh!.. dr doa sepasang kekasih... Allah tunaikan juga permintaan ini.. syukur alhamdulilah... John liti Bin Jonim ada lah suami ku sekarang... janji ini akan ku kotakan sehinga akhir hyat...
14 Jun 2014 tarikh persandingan kami... doakan semua berjalan dengan lancar diiringi doa dan reatu ilahi... aminnn

Rabu, 16 April 2014

Sabar

BersabarLah Hati... Tak rugi Kita bersabar... setiap yg terjadi punya Hikmah... hanya diri yang mampu membawa perkara itu menjadi mulia di mata mereka.. atau buruk di mata hati... sejujurnya.. aku sedih dengan keadaan ku... aku sedih dengan semua yg terjadi.. bukan pintaku jdi begini. Aku hanya mampu bersabar demi sebuah kehidupan... aku merasa rendah hati bila berada disituasi ini...sukar utk aku nyatakan.. aku hnya mampu mengis dan berdoa supya semuanya baik2 sahaja... untuk kamu.. mafkan aku kalau tiba masa nanti aku kau miliki... mungkin aku bukan lah yg terbaik.. dan aku sedar.. aku juga tidak punya apa2 untuk buat kmu tersenyum.. aku terlalu byk kekurangan diri yg boleh buat kmu merasa bosan atau sebaliknya.... kau ku kenali makin hari makin sukar utk aku merasa apa itu cinta sejati.. emmm....aku mahu mcm dlu2... sweet jak... membosankan ke aku ne??? ;( btw... myb ko brda dlm kdaan stres... dan aku juga sama..... :( tp emmm....apa2 pon.. mafkan aku kalau aku buat kau bosan.. mafkan aku jika sikap ini menjengkelkan... myb aku bukan yg terbaik... dan sebnrny... kamu lebih berhak dpt yg terbaik dan org itu bukan aku... :( aku ne tau menyusakan jak... emmmm..... :( :(

Isnin, 7 April 2014

58kg OMG


Selera Makan Sangat Membuak2, membuat aku lupa ingatan seketika... dalam hati cakap relexx,,,, baru naik brapa KG.. nak diet 1Minggu boleh turun 2KG.... emmmm... skrg2 ne Nak diet mcm mna Lagi... Tapi sebenarnya Boleh diet bah.. Kurang2Kan lah mkn kan... aku pon xnak lah Besar macam Dulu2 tu.. Macam SUMO.... emmm.... kenyataannYa aku sedihhhh... Kenapa Lah berat Badan Naik Mcm tu...Tekadddd... Mesti KurangKan Mkn... Boleh tu Boleh.....Rajin2 Sukan Ke... sekurang2Ny mesti Keluar Peluh....
Tapi setakat ckp xguna kalau xbuat... emmm.... Kurang Kan makan jak.. Selera Bah yang menghancurkan segala ne.. Mcm2 jak nak diMkn... eeee Plz lah.................
Aku gemok..aku gemok....eeeeeeeeeeee... tak kan BF aku kurus aku pula geMok kan... Jadi NO 10 lah kami nanti... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... Mulai esok lah aku strt Kurang2 makn... Boleh bah ne... hahah hari ne tak boleh.. coz aq dah makan banyak sanggt ne... sooooo... esok lah mulai utk kurngkan makannnnn.... kalau nak gemok xsusah.. Nak kurus tu yang macam Hanjing siketttt...... issssssssskkkkkkkkkkk,,,, nasip lah ada org syg sudah... nasip lah mo kawin sudah.. sekurng2nya adalah hak sikit.. tp klau dah jdi isteri aku mo menten2 juga.. xmolah gemok melebar sana sini...... eemmmm....... 
apa2 pon.. masih boleh tu utk buat yang terbaik utk badan sendiri kan... kesedaran tu penting... kalaw tak sedar2 tulah selalunya mengundang kekecewaan... aq pon xmo merasa kecewa dengan diri sendiri... tepuk dada tanya slera lah kan... janji hati mo kuat.. Baru niat boleh jalan... kalaw hati xkuat tu yg semangat pon lemah n rasa tak kisah.... BTW wish me Luck utk MentenKan Body Yg Chubby ne ...

By pija


Ahad, 6 April 2014

Bersama Selamanya

Bersyukur.... finly abey dan aney akan bersama selamanya.... semoga semua dipermudahkan hendaknya.. aminnn...
Siapa sangkaaa....sedang hot2 bercinta tak lma lagi kita akan disatukan... semoga semua ini berjalan dengan lncar ya sayang.... dan sikit masa lagi kita akan bergelar suami isteri... hehehe syukur Allah mendengar semua doa2 kita selama ne.. kita kn tak mahu berpisah... selalu berdoa abey dan aney lah yg terakhir dlm hidup... so allah tu maha mendengar maha mengetahui.... Thanks Allah.. kekeliruan ku slama ne engkau tunjukan jalan.. Allah telah menyakinkn bhwa abey lah pilihan tepat utk aney... syukur sgt2.....
Makin cinta.. makin syg aney sma abey... makin...makin...makin syg sgt2.... apa2 pon thnx terima aney seadanya.... aney xtau mo kata apa.. but.. semua ne ats keikhlsan kita bersama tau.. percintaan yg diakhiri dgn perkhwinan itu sgt sweet.... aney bdoa semoga semuanya berjln spt apa yg dirancang..jgn lupa yg kita ne mampu merncng  jk kan... mahu penentu segala tu just Allah yg satu... :) bTw.... abey ingat2 kami disini selalu... ♡♡♡.. ingt kmi sini rindu & syg abey slalu.... ♡♡♡ abey jga diri baik2... selalu2 rindukn aney dan dia.. hehehe....
Thnx syg... emmmmmuuuahhhhh....

By pija

Isnin, 31 Mac 2014

Untuk Mencintaimu

Susah ShanGat Ke Nak PAham Kaum I ne???


“Sebaik-baik wanita ialah wanita yang apabila engkau memandang kepadanya ia menggembirakan kamu, jika engkau memerintahnya ia mentaati perintah tersebut dan jika engkau bermusafir dia menjaga harta engkau dan dirinya.”...

 Secara jujurnya, aku menulis kali ini dengan rasa penuh bimbang.. Chewahhh..BimbangLah sanggat...heheh Entah mengapa hari ini, aku begitu Terfikirinn gItuuu dengan isu ini. Seolah-olah aku belum menemui apa yang dicari atau merasakan apa yang berlaku adalah satu kesilapan. Malah aku merasa takut adakah kita sedang membuat pilihan yang betul. dan Untuk wanita seperti aku, yang terlalu sukar untuk difahami, aku bimbang, pemilik tulang rusuk itu kesal kerana memilihku.....................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Akaidaiiiiiii.., tak mengapalah, berserah sahaja kepada ALLAH.. Sesungguhnya Allah telah merencanakan segala yang terbaik buat kita semua. Wanita yang baik, untuk lelaki yang baik. Namun cukup baikkah aku untuk mendapat lelaki yang terbaik? Apa yang aku pasti, setiap wanita tp bukan semua OK, bukanlah mengharapkan kekayaan, kehebatan, darjat dan pangkat dari seorang lelaki untuk membahagiakannya. Seorang teman hidup yang pandai mengambil hati, memujuk rayu jika diperlukan, bercakap lemah lembut dan rajin bergurau senda, ia sudah cukup dan memadai.....hehheh
Bak Kata Pujanggaaa..“Perempuan umpama cermin, mesti cermat dan halus bila berhadapan dengan mereka.”  Sensitif, cepat kecil hati, merajuk dan minta dipujuk memang sifat wanita. Tetapi tak semua orang memahami hakikat ini. Sebab itulah zaman kini, penceraian perpisahan menjadi norma...Cett... SebOk tol aku...... heheh!! Cakap Jew... Tak Da maksud Pon....
tapi apa yang pasti wanita memang sukar difahami. Hanya lelaki yang benar-benar memahami fitrah penciptaan wanita yang bisa mengetahui isi hati seorang wanita tanpa perlu wanita itu menuturkannya. huhuu Kata2 ne ada Aku uPdte kt Status FB aku tdi pagi... NtahLah suka Ayat Ne...!!
lol... Merapuu!!!...ceTTTT...............

****Perasaan Ini adalah saya....Bukan siapa2 tapi itu adalah saya.......

Selepas sorang wanita jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..
Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan.... Hahahah KenaliLah aku... cheeeee!!! Betul2 ne... Aku ckp benda Yg betuL2 berlaku jewww Ok... lalalal

Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka...Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain......WALAUPONN!!!! dengarrr ok...WALAUPONN......

Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang ...sebab itu ramai wanita yang bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya...tulah Kaum aku ne ramai yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan...Tak HeranLAh tu....

Manja---Walaupun dia adalah seorang wanita yang pandai berdikari, naluri mereka masih lagi tetap seorang wanita xkan jadi naluri Lelaki Kott... Pelikkkk2!! wahahah... Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama lelaki, namun juga dengan orang lain seperti sahabat atau keluarga.
Ingat kalau pempuan merajuk itu bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian...KononNyaLAh....

Seks bukanlah segala-galanya buat wanita kerana wanita diciptakan dengan sembilan nafsu dan satu akal. Mereka mempunyai nafsu yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. Lelaki pula dijadikan dengan sembilan akal dan satu nafsu. Fungsi sebenar lelaki ialah membimbing wanita dan bukan menghanyutkannya..
 Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui. Semua wanita mahukan seorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati dan lelaki juga perlu ikhlas mencintai wanita.




Apa2 Pon aku malas dah Mo menulis.. Kalaw becakap jak terus otomatikk tertulis dlm entri ne kan best,,,, hahahh yalah.... tak perlu lah typing2... just ckp jak kan.. hahahahahah












emmmm....... Bubayyyy...


By Pija..

Abaikan LirikNya....

Ahad, 30 Mac 2014

Abey sntiasa merindui aney..

Aku x tau...apa yg blaku dgn aku dlm mngu ni...skap aku sgt x mnyengkn mu...stiap pkataan yg kluar dr mulut ku mbuat mu rsa x slsa...aku sndri sdar dgn skp dn pbuatan ku ini..maafkn kn skp ku ini syg.aku mnyesal dn sdh dgn apa yg aku lakukn thdap mu...mgkn btl ckp org..kta smkin hari smkin syg dn smkin mngenal..mkin byk bnda yg x btl."complicated".aku bntu...blurr...ahh.trlalu byk prkara yg brmain di lubuk pmkiran ku...stiap kali bjumpa mu...aku hepy.aku senang...tp bla tba saat kta bjauhan smula.saat kau mnghntar ku di wharf..aku byk bdiam.mnhan ksdihan...aku sdh...sgt sdh.bh kn kalu boleh aku xsngup mlpaskn dkpan mu...xsngup mlpaskn thn mu...bh kn dh blik ke tmpt kja pn aku rsa sunyi.wlupn ada kwn2..aku rsa sgt sunyi tnpa mu syg......wjah mu..kta2 mu...riang tawa mu..suara mu..dan snyuman mu...aku mrndui etu smua...aku sdh dkla bjuahn dri mu...sngt sdih..mau sja hati mbrontak spya dpt bsma mu stiap msa..stiap saat.staip jam..haiiisss...knp kta plu bjauhan..aku rsa sgt sakit sbnarnya..klau dpt transfer mmg aku mnta trnfers dtmpt mu sna..spya dpt mlihat mu stiap hari.abey sntiasa mnhitung hari untk bjmpa aney...aku snang sgt bsma dgn mu...biar lh kau yg trakhir bg ku...ckup lh.kau dh ckup smpurna bg ku..krna ku tau.aku pn bkn insan yg ckup baik n smpurna....aku sgt bsykur oo sbnarnya.sgt bsyukur kpda Tuhan...dptmukn dgn insan sprti mu..yg byk mnydarkn ku.yg byk mbuat mngjar ku tntg erti khdupan..mbuat ku lbh mmhami tntg insan bglar wanita..aku sgt slsa ktika bsma mu...kau sgt baik.kau bijak..aku sgt suka dgn sikap mu yg original..btrus trng..byk mnydarkn ku...dmi apa pun...aku x sngup khlngan dri mu..aku akn bthan dmi hbhn ini..aku x kn pnah bhnti mnyangi dn mncintainmu staip saat dtik hdup ku...aney.kau insan yg plg baik pnah ku knal...anugerah trindah yg pnah ku dpt...syukur...
Aku xkn mnsia2 kn mu...
Aku akn mnyngi mu smpai bila bila...
Tuhan..tolong jagakn dia untk ku dikala kami bjauhan....amen.

Ahad, 23 Mac 2014

Ku x smpurna

Maafkn aku sandainya ku xpnah smpurna untk mu...maafkn aku...ku.cba mnhan hati ini dr truskn mngis...mngis sndri...mngenang apa yg blaku..apa slp dn slh plakuan ku dmata mu...apa kh stiap yg ku bg x pnah ckup mmdai bg mu...maafkn ku untk smua tngkah dn skap brukku...ku mngku...ku.bkn insan yg smprna...bkn sntiasa tahu...sntiasa ada dmsa kau mmrlukn aku...tp ku mau kau tahu...ku brusaha...mncbaa sdya upaya...untk mu...untk hbngn ni...ku sgt mncintai dri mu...maafkn stiap kata2 ku yg pnah mnyakiti mu...mgkn btl kata mu..lbh baik kta bdiam dn mmjuk hati sndri...tp aku xdpt.aku lemah.dsaat aku sdh n kcwa..aku plukn kmu..plukn pelukkan dr insan yg bglar kksih dr mu...wlupn kta jauh.ku plukn suara mu...jgn lh kau mnyisihkn aku...aku sdih...ku bsbar..mnhan ksdihan yg perit ku rsakan.....sb ku sygkn kmu..sygkn hbgn ini...ku sgt serius dgn hbgn kta ini.....
....stiap msa...stiap saat...stiap jam ku.mmmkirkn mu...ku plukn kmu..ku x sngup khlngn mu...ku x pnah bosan dgn phbngn ni...ku xpnah bosan mlyan mu...wlupn kmu sllu.mrjukk.krna ku tau...mrjuk mu x lma..skdar brmanja....mlh mkin hari ku merasa mkin syg kn kmu...mkin cintakn kamu...maaf sandainya skp ini trkdng x mnyenangkn mu...buat mu sunyi...buat mu sndri...tp ku mau kau tahu...aku sntiasa brusha...sntiasa mmberikan yg trbaik dlm phbngn ini...krna ku tau hnya kau yg stu bg ku...maafk ku kranya ku xpnah mmhami mu...ku mncba..ku trus mncba...ku sygkn kmu......xbyk prmntaan ku.cma mnta kmu trus mnyanyngi dri ku...jgn pnah mbnci aku...jgn pnah bosan dgn ku....
Aney....abey sygkn aney...
Bg abey...aney adalah sglanya...
Aney adlah dunia dn smgat abey..
Abey hepy kalu tgk aney hepy...
Sgt bsmngat abey rsa...
Tnpa aney....abey sunyi..tnpa aney abey sdh...
Saat bjauhan bgini..abey sgt rndukn aney...
Maaf sb ktrbatasan kja dn masa...
Abey brusaha mbgikn msa dn bban kja abey....
Abey brusha mncri masa mluangkn bsma aney..
pda saat abey mlkarkan semua ini...abey mglirkan air mata ksdihan dan ksunyian...aby sgt rndukn aney....
TRIMA KASIH UNTK SGALANYA...
-john@abey-

Khamis, 20 Mac 2014

Siapa Aku... Siapa Kamu


Aku Tidak Marah.. Tapi Mungkin Aku Cuba Untuk menjadi lebih tenang dan cuba untuk berdiam.. bukan kerna aku tidak perlukan kamu.. tapi just B'coz ini cara aku... Myb terlalu banyak aku merasa pedih dihati dan aku tekad untuk menjaga hati...
dari aku terkejar-kejar org yang tak psti better aku berdiam diri.. berbaloi lagi... mungkin ini cara aku untuk menilai siapa kamu... dan aku tiada hak untuk menahan kamu untuk menilai siapa aku.... hati bila terasa sakit memang susah nak sembuh kan... kadang2 mulut masih boleh tersenyum.. tapi kenyataan nya dia masih terasa sakit... Serius aku tak marah... aku tak dendam... cuma aku lebih selesa begini... ini cara aku untuk pujuk hati sendiri... tapi satu perkara aku mampu kata, bila aku sudah mula bersikap begini... sebenarnya aku dah tak ambik peduli... bukan kerna aku sedih.. tapi aku lebih suka begini... Puas aku menjaga hati... sedangkan hati sendiri terkapai2 mencari erti kasih... walaupun aku syg kamu... tapi bagi aku bila kau memilih benda lain sebagai kepentingan dlm hidup kamu.. aku pasrah... aku berserah.. dan aku menyerah,,, menyerah untuk lepaskan sebuah harapan yang boleh aku anggap palsu semata.....mungkin aku tidak memahami kamu.. mafkan aku.... tapi percayalah... hidup ini tiada yang lebih indah melainakn sebuah perhubungan yang penuh pengharapan.... andai harapan itu kian pudar maka ia tidak semekar lagiii... usaha seberapa mana pon... ia tetap pudar.....
aku akan terus menyintaimu... selagi aku mahu...
tapi mungkin aku tak sebaik yang dulu...
yang mahu bersama setiap saat masa itu...
mungkin juga aku tiada saat kamu perlu....
mungkin juga kamu bukan teman karibKu...
tapi apa yang pasti kamu tetap kekasihKu.....
Cuma ia tak seindah dulu...
Kerna aku tahu Siapa aku...dan siapa kamu....


By Pija

Rabu, 19 Mac 2014

Miz you...

Tentang Rasa

Andai ada sisa masaa...
Ingin ku beli masa yang ada...
Wp kini ku merasa sepi seketika...
Mungkin kerna kesibukan kerja...

Andai ini takdir nya...
Ku terima seadanya....
Walau ku merasa sengsaraa...
Tapi tak mengapa... semua ini sementara...

Andai itu jalannya...
Ku akur ku pasrah segala..
Ku tidak mahu begini selamanya..
Berapa banyak sakit lah perlu ku rasa????

Andai ini situasinya....
Ku belajar untuk mencoba....
Mencoba menahan sakit di dada...
Kerna ku tahu tak rugi menahan rasa....

Andai ini sakitnya....
Ku terima hati terbuka...
Mungkin ini ujian darinya...
Kerna dia penentu segala...

Andai ini rasanya...
Ku bertahan seberapa lama...
Kerna cinta...ku tahu ia ada...
Iaitu kebahgiaan yang akan muncul tiba..

By pija

AndaiNya Kau tahu

Apa yang ku rasa skrg??? Kenapa tiba2 aku mengisss... knpa tiba2 emosi aku tergangu??? Semua kerna apa....??? Emmmm......
Actly.... i miss u dear... miz sgt2.... evry 2nd ingt u... sayangny... aku trpksa membiasakan diri dan menerima stiap hakikaat kenytaan yg ada.... aku tau kau bz... aku try utk paham... tapiii... kau tau aku merasa sgt sunyi.... aku terpksaa positifkn diri sedgkan aku merasa sakit....pada waktu aku memerlukan.. kau tiada utk dgr semua keluhan hti aku... kerna aku faham...kau sangat bz waktu itu... trpaksa aku sendri pujuk hti ini.... sehingaa aku mencari jalan demi menjga hti ini lagi.... kerna aku tau aku boleh berdiri sndri... disana aku mulai sedar... tidak semua perkara mampu kita luah dgn org yg kita syg.... bila hti dah sejuk tak guna kita cerita perkara yg dah lepas.. aku trlalu sygkan kau... silap nya aku.. kerna kau kujdikan dunia ku... kerna itu aku merasa sgt sakit apbila keadaan selalu membataskan segalanya.... aku cuba fahami situasi yg ada... aku cuba..dan aku cuba utk menerima segala situasi mu... namun tipu ku kata aku terima...........
Aku gagal.... gagal menerima situasi itu.....
Tapi aku cuba.... aku tak akn berputus asa utk mcuba memahami kamu....... aku faham kerja kamu....... cuma aku sentiasa perlukan kmu.... aku sntiasa cemburu dengan masa yg rapat dengan mu..... tapi... jujur ku kata.. kau tak bijak membhgikan masa dlm stiap kdaan mu.... aku trasa tersisih.... kau terlalu komited ngn kerja...is it fair?? Is it Normalll??? Yupp... aku bljr utk trima...
Ingat lah 1 hal.... kita mcm mna bz pon... jgn pernh abaikan org yg kita syg.... jgn pernh buat htinya terasaa dgn stiap kata2 di stiap kali kesibukan membataskan segala... kerna kita telah membuatnya sedih sbnrny... wp kita berebut2 mencari ruang demi bertnyakan khbr...bg kita itu sudh ckup..sekurng2ny kita ada beertnya khbr...tapi ketika kita sedng bertnya khbr isu apa yg diceritakan???  seboleh2ny tak perlulah bualkan isu soal kesibukan kerja.. kerna kesibukan itu lah yg membuatkan dia tersisih....kamu membuat dia tersisih... dan pada waktu kamu free.. kamu menpersoalkan soal kerja yg BuzY..... dan dia hanya mampu berdiam... dan berkata ya..ya...ya..... lebih baik tak perlu bertnya khbr....!
Mafkn aku... mungkin aku trlalu sygkn mu... mafkn aku krna bersikp spt ini...
Bukn ku pinta... cuma hti seorg pmpuan sememgny sebgini.... tak perlu kaw faham.. asal kaw tahu sudh memadaiii.... lebih baik bersndiri... sekurng2ny kita berfikir dmi sebuah kehidupan dlm perhubgan....
Bukan style saya marah2 melulu... bukan style berckp demi hak sya, sdgkn sya yg bersalah.... sya cuma mahu berkata tanpa mulut... itu lebih baik dari berkata mengunakan khidmt mulut.... kerna aku tahu... situasi itu bukan hak saya....

By pija

Hargai AkU

Cinta Antara Kita

Jodoh PasTi Bertemu

Plz forgive me...

Maafkn ku andai ku x mmhmi mu...
Maafkn ku andai ku mngabaikan mu..
Maafkn ku andai x mpnyai ckup msa untk mu...
Maafkn ku andai ku mlukakn mu...
Maafkn ku andai ku mbiarkn mu...maafkn ku sb tllu jauh..
Maafkn ku sb tllu mncintai mu...
Maafkn ku sb tllu mnyngi mu...
Maafkn ku sb tllu mrndui mu...
MAaFkn Ku uNTuk semua KslpanN Yg tlah KU lkUkn...

AbeY SAYANGKN Aney...

-john-

Isnin, 17 Mac 2014

Dad

Dikejauhan begini hati sering dilanda rasa bersalah... apa harus aku buat??? Hanya mendengar suara tidak mampu membuat hti ku tenang.... mum dad..mafkan aku andai usia ku sebigini aku tak mampu menjaga kalian...aku tak mampu berdiri depan kalian ketika kaliann dilandaaa kesulitan.. mafkan aku... aku juga merasa pedih punya persaan seperti ini... aku tak henti2 menyalahkan diri sendiri.... aku mahu menjaga kaliann seumur hidupku... namun apa daya ku... aku harus brdiri dibumi yg nyta....
Dad... aku tahu kau menderita kerna sakit....
Sakit yg kau rsaaa pedih yg kau terima.....kau insan tabah.. kau insan kuat... tabah lah dad... ank mu selaluu doakan kesihtan dan kesjhtraan kalian disana.... dad..plzz bertahan lah demi sebuah kehidupan..... aku terlalu syg kan dad...
Aku hanya mampu mengisss... dan trus berdoa..
Derita yg dad rsa...aku hnya mampu melihat..dan air mta bisa berkata... jika sakit itu boleh di berikan kpd aku..sunguh2 aku mahu... aku rela sakit dari melihat dad menahan sakit... aku ingin dad sihat...tpii sume ini sudah tertulis bukan.... emmmmmmm.....aku hnya mmpu brdiam... dan terus berdiam... sebetulny..aku sggt sedih....
Dad...semoga lekas sembuh.....

By pija

20 Perkara Yang Membuatkan Wanita Membenci LelakI

Semua INI BeTULLLL...
 
1. MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah. 
2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya. 
3. SUKA ‘CUCI MATA’
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang! 
4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu? 
5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.
6. MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.
7. PERASAN
Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…
8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.
9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.
10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!
11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!
12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…
13. PANAS BARAN
Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!
14. KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.
15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.
16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?
17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.
18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.
19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.
20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga

Isnin, 10 Mac 2014

John Liti


Tidak sabar Mahu Ketemuuu Buah Hatiiii..............Rinduuu...Rinduuu..Rinndddduuuuuuuuuuuuuuuuuuu...
Sangggattttttttttttttttttttttt..........!!!!
tak apa.. nanti bila depan2 boleh tumbuk tampar gigit segalaa... jauh2 ne rsa Sakit pula.. alllaaaaaaaaa.. Jauh lah Sanggat...!! kwang...kwang..kwang... Btw... Exited siotttttttt...
emmmm...Apa yang pasti aku sangat tidak sabar... tp kalau kena tanya just kat.. "Tak da Juga, Biasa Jak" Padahal dalam hati meronta2...Gataiiiiiiiiii Nyeeee...
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...
cepat2lah masa...Cepat2lah....cepatttlah....
rasa Nak jerit kat telinga Orang.. sampai bernanah Gegendanggg..........
heppy exitedddd sume bercampurrrr baurrr.....haissssssssssssssssssssssssssssssssssss..................
John Liti... John Liti... John Liti... John Liti... John Liti... John Liti... John Liti...
I love U...


By Pija
  

LepasKan



Pija

Ku sYgkn dia

Tuhan....
Ku syg kn dia...
Ku cintakn dia...
Ku rndukn dia...
Ku pelukn dia...
Tnpa dia hri2 ku rsa x bmkna...
Tuhan...
Jgakn dia untk aku...
Di saat dia ksorng..
D saat dia kspian..
Di saat dia ksdhan...
Di saat kami bjauhan...
Di saat dia plukn aku tp ku tiada dsisinya...
Ku pohon pda Mu...
JAGakn DIa UnTuk KU.....krna.
Ku trlalu Mnyanyangi dn Mncintai drinya...

Aney....maafkn abey..

By
-john-

Sabtu, 8 Mac 2014

Lelaki idaman...

Suka lelaki yg Berkerjaya..
Suka lelaki yg.. Dah tentu ekonomi OK...
Suka lelaki yg berkereta....
Harus lah Matang....
Harus lah Bertanggjwab...
Harus lah bertolak ansur... tidak cepat marah..
Harus lah tahu buat keputusan...
Kredit kat lelaki yg bila senyum swet sgt...
Kredit kat lelaki yg comel dan cute sahaja...
Kredit kat lelaki chuby..berisii..
Tak suka lelaki Gemok..
Tak suka lelaki hensem...
Tak suka lelaki Kurus!!! Paling Tak Suka....
Tak suka lelaki Hitam...
Tak suka lelaki putih..
Tertarik kat lelki yg pandai bermain alat music..
Tertarik kat lelaki yg pandai menyanyi...
Tertarik kat lelaki yg pandai dancee...
Tertarik kat lelaki yg Aktif bersukan..
Bijak berfikir...
Bijak dlm pelajaran..
Bijak menylsaikan problemA...
Berminat kat lelaki yg tahu brdresing...
Berminat kat lelaki yg tahu memasak...
Tidak suka lelaki busuk...!!
Tidak suka lelaki yg x Pandai Jaga Kebersihan....
Impiian dpt llki Berkaca mata....
Impian dpt lelaki yg banyak cakap...
Suka yang Manja...(tapi Tak keterlaluan)
Suka yang pndai berlawak...
Suka sifat spt Pendengar yang baik...
Suka sifat spt Penasihat yg baik...
Suka sifat spt berfikiran terbuka..
Suka lelaki low-profile
Tak suka lelaki yg bermuka-muka...
Tak suka lelaki yg buat kptsan ikut hati..
Tak suka lelki kebudak-budakan...
Tak suka lelaki Bodoh...
Tak suka lelaki cakap besar...
Tak suka lelaki kaki judi..
Tak suka lelaki pukul bini...
Tak suka lelaki kuat meroko...
Tak suka lelaki kuat minum arak..
Tak suka lelaki kaki club...
Tak suka lelaki kaki pompuan...
Paling penting..tak suka lelaki PENIPU.. sekali kau menipu Kepercyaan Itu sudah tiada......

***** syukur...pilihanku tepat... ♡♡♡♡

By Pija

♡♡ Sebening Rindu..♡♡

Terlalu payah rasanya untuk aku mencoret rasa ini..terlalu banyak perkara yang bermain di ruang fikiranku saat ini...
Kita telah saling mengenali..adakalanya aku seperti telah kehilangan diriku yang dulu... sejujurnya aku merindui diriku yang dlu... telah trlalu lama perasaan ini ku pendamkan...kerna nasip menimpaku membuatku berubah menjdi insan yang suka berdiam... tidak trtahan rasanya hati...terlalu berdosa jika ianya tidak terluah dan berterusan terpendam sahaja dilubuk hati....
John...mafkan aku jika segala apa yang aku lakukan padamu selma hubungan kita ini tidak spt apa yg engkau inginkan... ketahuilah olehmu bahawa aku amat merinduimu..yang menangis tersedu2 ketika aku bersendiri mengenang semua saat manis kita bersama...♡♡♡♡
John...aku sggup menjdi penjagamu dan menyerahkn sluruh hdup ini jika diberi pluang...tiada apa yg mampu aku berikan kepadamu..kecuali sekeping hati ini utk kau sayangii...Buat sekian kalinya... aku ingin menyatakan padamu bahawa aku amat menyintaimu... izinkan aku menyayngimu buat selama-lamanya.....kau tetap dihatiku... kau seorg yang amat istmewa buatku...sesunguhnya aku amat merasa bahagia sewaktu menghabiskan masa2 kita bersama..kebahgiaan yang sukar digmbarkan dengan kata2.....walauapa pon aku akan terus mengenalmu.. menyayngimu... kerna ku cintaMu...
Dikejauhan ini... sampaikan rindu ini buat insan yang selalu menghiasi hari2 ku agar ia terus mekar dihati ... dan terus bertapak dlm sanubari....
Ketahuilah sayang... sunguh kita jauh... kau sentiasa ada dlm hati... percayalah.. asal kita tahu apa erti cinta sejati... semoga ia kekal sampai ke maTi.... ♡♡♡♡♡♡♡

By Pija

CinTaKu TakdirMu

Siapa Kita mahu mencabar takdir?? Dunia yang selama ini penuh dengan warna warni mula gerhana dlm sekelip mata hnya kerna mahu mencari bahagia yang kian lama tercicir.. sunguhpon begitu dia masih dapat melihat dan merasakan biasan bulan dan bintang ada di mana2... kala hati ku sayu akan kerakusan itu.. aku ditingalkan dengan tanda nokta.... 
Aku hanya mampu berdoa... supya hti kecilku bisa sembuh akan tercalarnya luka lalu... ku pujuk sang hati agar mampu kuat..dan jangan pernah rapuh mengenal erti sebuah cinta... mungkin slama ini aku disakiti kerna aku tidak pernah tahu hati sedang disakiti...namun stelah puas ku menderita akan hti ini.. akhirnya aku menemui cinta kembali.... Takdir yang datang bagaikan sengaja mempermain-mainkan perasaanKu... sedangkan luka lama itu masih basah dibekukan darah merah....
Dulu Aku pernah berjanji.. bahwa hti ini akan segera ku tutupi dengan perasaan yg membencii akan seorang insan bernama lelaki...hnya kerna aku sgt menderita mengenal cinta..  namun aku masih waras memikirkan takdir tuhan... tidak aku sanggup menzalimi ketentuan jodoh tuhan... ku pasrah segala... ku teruskan hari2ku dengan perasaan malu dan hina.... ku tetap berdiri kuat demi memujuk hati yang sedang sakit.... aku dpat rasakan keadaanku sangat kuat..setitis air mta tak pernah aku jatuhkan depan mreka2 yg menghinaku.. malah aku masih bisa berjenaka dan tersenyum walau ku tahu masih tersedia insan membenciku.... namun, siapa sangka disebalik senyumanku rupa2nya ada cerita duka yang bisa terbongkar...sekelip mata aku diduga lgi dengan cinta...Saat hati dihurung kecewa.. muncul insan bernama John menyembuh Luka... walhal dia mengtahui kisah hitamku...ku tak pernah bersembunyi.. bagi ku kejujuran itu adalah hak dia utk berfikir mahu bersamaku... namun sikap nya yang membuat ku sembuh... sikapnya telah membuat ku terharu..malah dia sntiasa menyokongku sunguh ku terjatuh... dia pengubat segala sengketa dihatiku.. dan telah dia menerimaku..!! mungkin ini kah cinta sejati ku...??? Kerna ku merasa dia memberiiku sinar cinta baru... Aku melayari mahligai dri air mata selama ini... Tpi kini aku melayari mahligai dengan ukiran senyuman manis di bibir....aku mahu bersamamu slamanya.... ku padam semua sengkata lama di hti...ku lemparkan semua kengan lama agar tiada rindu mencengkam jiwa... kerna ku sedar cinta dlm hti telah pudar dibawah arus masa.... yang hanya mampu ku sedar cinta ini kian mekar dan mampu melenyapkan segala duka lma... kerna itu ku kata kau penyelamat hati ku semua... kasih syg dan perhtian kau berikan telah disenangi dihatiku..hnya aku yg dahagakan perhatian seorang kekasih tlah kau memenuhi impianku..setiap saat nama mu meniti dibibirku dan mengusik sanubariku...asal kau tahu aku kini bangkit semula atas kekecwaan semalam utk meneruskn hidup..aku memilihmu.. kerna ku tahu kau ikhlas menerimaku... aku sudah penat...aku penat berperang dengan kedukaan.. aku sudah penat dikecewakan.... ku harap dan berdoa kau dpat menyempurnakan hidupku.... ku berharap dan berdoa agar tuhan bersama kita disetiap2 doa2 yang tulus....
A'beyy...jangan pernah penat menahan derita cinta kita... jangan pernah penat menahan sengketa dijiwa... kita perthankan semua selagi terdaya... kerna kita hrus bersedia..bahwa cinta kita bkn utk ketawa sahaja... perlu bersdia utk berduka sektika... skurng2ny kita sedar akan apa itu sengketa... hanya hati dan persaan mampu mengubah.... ku mohon agar insan ku syg mampu bertahan demi sebuah cinta yg utk selamnya...

By Pija...

Jumaat, 7 Mac 2014

Bahagia Itu Milik Kita

SebenarNya ku akui.. aku semakin Sayang dengan Ny.. Ntahlah..Makin Hari ku rasa dia makin membuat ku merasa sentiasa dihargai.. belum pernah lagi ku merasa sebegini.. Mungkin Ini kah Permulaan Cinta...Tapi sebelum Ini aku juga pernah merasa cinta.. Ku rasa cinta yang sama.. Normal jika ku kata Permulaan cinta itu memang indah.. sama sperti yang ku rasa kini.. Bukan tujuan ku untk Membuat persamaan.. tpi ini kenyataan.. Bahwa diawal percintaan memang manis dan indah belaka....
tapi seriuss ku Kata cinta kali ini lain ceritaa... mungkin cinta yang lebih dewasa,,, kalaw dlu cinta yang indah namun selalu bersengketa..sukar menylesaikan masalah.. kerna masing2 ego yang sama... tapii kali ini.. aku merasa keserasian itu ada.. ku merasa bahagia... bahagia bila disampingnya.. dialah pengubat segala duka ku slama ne.. dia juga telah membuka hatiku untuk menerima keikhlasan lelaki itu kembali...
tahakx sayang... menyinari hari2 ku kini.. kadang2 ku merasa adakah aku layak bersama mu... sedangkan aku tidak punya apa2.. hendak disebut sikap.. Sikap ku lah paling Buruk didunia ini... tq kerna masih mahu mernerima ku lagi... akan ku hargai hubungan ini... semoga Tuhan merestui hubungan kita....ku sunguh2 ingin bersama mu..menungu takdir menyatukan kita nanti... mungkin aku tlah banyak mengenal erti duka... dan kerna itu tuhan menemukan kita berdua... aku sunguh merasa bahgia.... dan aku tidak mahu berduka lagi...Aku mhu kau merasa bahawa bahagia itu milik kita A'beyyy......
mafkan aku andai selama hubungan kita, aku pernah berlaku kasar dan membuatmu slalu merasa sakit.. percayalah.. aku juga berusaha menjadi yang terbaik.... kerna ku tahu.. aku tidak baik.. cuma aku mampu kata aku ingin yang terbaik.. terima lah aku seadanya.. seperti mana aku menerimamu sedaanya..... kau insan terindah untuk ku... selama ku mengenal cinta.. ini hadiah paling berharga pernah ku terima.. iNdahnya percintaan diawal perkenalan.. telah membuat ku merasa cinta yang agong tak akn pernah dipisahkan..
Semua ada pada dirimu sayang.. tak perlu aku berkata lagi.. insan spt mu cukup sempurna utk ku... 
Cuma ku pinta... Tegur lah aku jika ku salah... Bimbinglah aku jika ku sesat... Sayangilah aku selamanya.... hargai aku seadanya..dan pimpin lah aku supya aku menjdi insan yang Kuat meniti hari2 penuh pancroba...
ku berdoa agar kita sentiasa bahagia sayang...
ku merasa gembira sekarang.. hanya itu mampu ku coret kerna ku tahu sukar utk ku ungkapkan..
hari2ku sangat bermakna andai kau sentiasa ada untuk ku...
Rindu ini tidak pernah hilang...
Sayang Ini tak akan Hilang...
Cinta ini tak akan pudar..
malah Ku rsa Semakin hari Semakin Sayang..........

Love U .. Miz U...

By Pija

kEKSiH aBaDi

Selasa, 4 Mac 2014

OnLy YoU... ♡♡♡

Sayang Itu tak Akan Terhentii...
Sampai ke akhir Nantiii....

Kau SinaR HatI Ini.....

Tentang Rasa, TentaNg Cinta, Tentang Dia..

RiNduKan Mu

Rindu itu Datang Menyapa....
MenginGati setiap Saat Kita Berdua..
Ku pasrah Segala .....
KerNa Ku tahu Kita Pasti Bersama..

                      Jarak Antara Kita Penentu Segala
                      Rasa Dihati Dihimpit Duka
                      Mengapa JaraK itu Pemisah
                      Sakit Ku rasa, Insan seperti Kita....

A'bey...I Miss You.. Aku RindU..
Setiap Saat Ku merasa Sesuatu..
Yang Kau mungKin MilikKU..
seMoga Hubgan Ini DiresTu

                    A'bey... IndaH nya Cinta Kita..
                    Dan Cinta Itu Milik Kita berdua....
                    Hargai Lah Ia..
                    Agar Kita Terus Bahagiaa...



By Pija



Ahad, 2 Mac 2014

Aku Sendiri Lagi

AKu sendiri Lagi...
Sedih Mengnang nasip diri...
Mengapa Aku diperlakukan begini...
Sedangkan cinta ku ikhlas dan suci...
Aku sendiri Lagi...
Berdepan Hari2 ku sendiri...
Tanpa menyedari hati sedang dilukai...
Ku mohon agar ia pulih Kembali...
Aku sendiri lagi..
Mungkin ini lah jalan yang perlu di lalui...
Kerna aku tahu ada sinar menanti....
Disaat kematian telah menghampiri...
Aku sendiri lagi..
Ku doa kau kan bahagia pasti..
Jangan pernah berduka lagi..
Tabah kan hati semoga ia berseri pasti...

By Pija

DerIta Ku

Selama ne.. aku sering disakiti... aku bertahan demi sebuah kehidupan.. aku tahu sakit itu sementara.. tpi pernah kamu sedar hati aku sakit??? Tapi aku tahu.. walau sakit mna pon hati aku.. aku tak mampu berbicara apa2.. aku hanya boleh berdiam dan terus berdiam... atas kesilapan lalu aku dihukum seperti ini... namun semua itu ku jadikan perjuangan ku demi satu kehidupan penuh penderitaan... orang sekeliling bijak menghakimi.. dan sakitnya adalah aku! Dlm aku disakiti aku mengharap insan ku sayang datang menghampiri dan memujukku utk terus kuat.. ternyta saat itu dia yg bergelar kekasih tidak pernah tahu sakitku waktu itu... lebih sakit apabila aku tpksa memprjuangkan cinta yang tidak pernah ku rsa erti bhgia.. aku ttp setia... wp sepnjng hubgan itu aku trasa kosong dan sunyi.. cuma dia sgt baik.. baik utk aku merasa selmat pabila didampingi...syg aku ketika itu mmg sukar utk hilng wp aku tahu dia juga telah curang diblkngku.. semua itu ku ttp kuat utk bersabar...
Tiba msa kesakitan itu tlah ku akhiri kerna ku tlah bjumpa seaorg insan yg ku rsa sgt istmewa... mmg benar org kata.. diawal percintaan semua indah belaka.. apa yg mampu ku kata dia lah yg terbaik pernh hdir dlk hdup ku... nmun sejak akhir2 ini.. hati ku kian kosong.. dia semakin tindak memhmi.. mungkin kesibukan menghlang segala... adakah sakit lama berulng semula??? Aku tak mahu rsaaa keskitan itu lagi... biarlah aku berdiam sendri.. demi sebuah perasaan yg diangap suci.. selagi aku boleh bersabar... akan aku sabar.. selgi ku mampu pertahankan semua ini aku akn bertahan...
Thnx awak... cz menghiasi hri2 ku dgn indah wp ku sedar ia sedang beralih arah... sakit ku rsa.. tpi bila ku banding khidupan hati ku dhulu dan skrg mmg jauh beza..dahulu aku masih mampu dan kuat wp aku sdg sakit.. knp skg aku xdpt kuat???? Sikit jak sakit ne.. sabar lah...Tak apa... ada jodoh kita pasti bersama...

By Pija

TenTang Dia

CinTa dan Masa

Telahku kenali dirimu sebnar....kutrima dri mu seadanya.... ku kesal mengapa pertemuan itu lewat utk dirasaiii... nmun ku pasrah ketentuan pencipta..asal kaw thu ku ingin kaw slmanya ada dismpingku.... smpai saat ku akn mntup mta..
Semakin ku mengnali.. ku tpksa menhan pedih dihti krna ku sedar ada ruang bercahaya kian menyinari ..ku sabar dan berdoa agar cinta itu kian bersemi..
Kini ku mrasa terlalu lma utk menahan rindu dihti.. ku than dan diamkn..menghrp kau faham dan memujuk ku tika ku berasa kosong...kerna kau thu ku cuma punya kmu utk merasa stiap keluhan dlm hti ini.... angapan ku silap slma ne.. mungkin kau perlu ruang utk lbih mgenali... atau berhnti mengenali... :-(
Stiap saat yg kmu berikn utk ku..ku hrgaiii dan ku ilhamkn menjdi satu pembkar smgatku utk trus brani dan bngkit mghrungi semua dugaan... namun semua tu terkdg musnah seketika ats keterbtasan msa yg ada... msa itu punya kmu.. aku kdg2 mrsa sgt mcemburui msa yg ada... aku perlu kmu..perlu suara kmu tika aku merasa jatuh!!! Aku mnusia lemah... aku tak sekuat mreka...aku lemah...slma ne aku bdiri sndri mnhan sakit dihti... mungkin aku silap krna khdiran kau dlm idupku tlah ku jdikn dinding tpt ku bersandar demi sebuah hti yg kian rapuh....andai masa itu bisa di jual beli.. akn ku beli msa yg ada.. nmun sume tu cuma imaginasi nakal yg bermain dlm benak fikiran shja..
Eeemmm.... msa membtaskn seglanya... msa tak memberi kebhgiaan sebnrny.. mlh masa membuat hti yg rapuh trus hncur...
Kesian kmu whai masa..... ku salahkn kmu kerna kau tidak pernah adil utk aku.....
Cuma kli ini ku bhrp agar ada msa yg simpati dgn insan spt aku...

Jumaat, 28 Februari 2014

Andai Itu PinTaKU

MeLepasKAn Sesorang Yang Kita Sayang Adalah Perkara yang sukar untuk dilakukan.. LebIh2 lagi dia orang yang kita pernah sayang.... selalunya Perangai sesorang kita tidak dapat baca.. mungkin sebulan Dua kita sanggat bahagia.. Tapi sedarkaH bahwa, semakin hari sebnarnya kita semakin mengenal... Sikap itu Perlahan2 untuk kita nampak dan rasa....
Aku tidak Baik... Aku juga punya Kelemahan dan keburukan diri.. Begitu juga manusia lain disana.. kita tidak mampu memaksa orang lain untuk terima kita seadanya...Tapi kadang2 utntuk orang yang kita sayang kita boleh berusaha yang terbaik demi menjaga hubungan kan??
Tapi..NTahLah...apa yg ku rasa sekarang Ne cuma sekadar Permainan Perasan jew Kot.. perasaan Ne seLalu Berubah2.. emm.. sebnrnya sya nak kata.. ""U boleh Carii Pengnti lain.. Awk sya Tak baik....!!!! sya tak tahan dengan Sikap kmu Yang suka MAin terjaH jew.. Suka buat hati saya Sakit... kalaw awk yang sakitkan hati syaa.. saya boleh bersabar,, saya diamkan... soo sampai bIla sya terus Bersabar sedangkabn saya merasa sakit....????"" Wouu.. Kesian KAn,, dari dulu selalu Disakiti... Hari demi hari aku laluii Nya penuh Sabar,, aku ambiK penglman Lepas Untuk dijadikan pengjaran.. kerna aku nak kan Kebhgiaan... Apa Yang Aku mahu sebnranya ne??? Kaw ada segalaNya.. Tapi Aku Tak PandanG pon sume Tu...
1 Jak aku pandang... SIKAPPPP!!!! Cz aku Tak BAik.. Sikap Aku Buruk.. Aku perLukan sesorang Yang BersIkap LebIh Baik Dan Lebih matang untuk MenBimbing aku...Aku belajar.... Aku tau siapa diri aku kan.. apa2 Yang berlaku Pon aku pasraH... andai kau jodohKu kita akan bersama juga...
Mungkin Kau juga Terluka.. Jika Kau memHami Ku.. Mungkin KIta Tak Mcm Ne,,, Kau yg sebenrnYa beruBah..makin hari Aku kau Abaikan... emmm....
SeSibuk mana Pon RuTin Ku,, aku xpernah LUpa Kau... Aku ttp Utmakan Kau... Bagi aku Kau lah Semngat KU.. tpi NtahLAh.. aku merasakan sesuatu yang berbeza sekrng.. MungKin tiba masa Untuk aku lepaskan Atau terus Bertahan... Bertahan Untuk Pertahan semua Ne....
Tapi Boleh KAh???? SedngKAn Bila Aku merasa sakit.. Kaw Hanya Biarkan Dan biarkan aku Pujuk Hati sendri... Kemudian Kau tambahkan Sakit Aku... Tanpa Kau sedar Kesilapan Itu..Aku Hanya Mampu MenGis..Dan Terus MenGiss.... tak Apa Sayang.. Saya Paham...
MungkIn semua Ne sedang DiUji.. Sabar Wahai HAti... :)


 By Pija_


Ahad, 23 Februari 2014

KiTa MaKhLuK TuHan

Hina kah aku di setiap mata???
Jangan Hukum aku spt ini....
Berhentilah utk terus menghukum aku..
Apa yg ku rsa saat ini adalah kesakitan yang sangat mendalam... namun Ku mafkan setiap kesalahan itu agar aku boleh terus berjalan demi mengenal erti sebuah kesakitan....
Kalau kaw tahu hati seorang insan spt ku pasti kau menyesal memperlakukan aku sebegitu..
Sikap manusia boleh Berubah... Namun kenytaan itu kita tak akn mampu utk mengubahnya, bah kan setidak2nya perlahan-lahan utk kita telan sunguhpon pahit utk dirasa...
Stiap hinaan kaw.. sumpahan kaw.. ku terima sume itu.. walau ku trasa sangat sakit..tapi ku mafkan... karna ku tahu diri ini tidak akan tenang andainya masih ada dendamm bersemadi dlam tubuhku...
Andainya kaw tahu.. ku tidak pernah menyesali akan perpisahan dulu.. namun ku sangat menyesal akan pertemuan.. pertemuanlah membuat kita kenal dan akhirnya aku merasaa pedihh..
Pedih itu bukn kerna perpisahan dlm perhubungan.. cuma aku merasa sengsara apabila aib ku sebagai makhluk tuhan dijajah...seolah2 aku tidak punya maruah dan harga diri....asal kaw tahu, maruah aku lebih bernilai dri maruah kau yg kerap memutar belitkan jalan hidupmu sebagai hamba tuhan...  kau keliru memilih jalan.. bagi kau jalan yg kau pilih itu adalah kekal dan abadi dia dunia sahaja..!!!  tidak apa wahai insan,,, Karma itu ada!! Tuhan tahu membalasnya....Ku doakan kau agar sentiasa menemui jalan yang penuh cerita bermakna... hidup ne umpama roda... hri ne kau merasa bhgia kerna mampu menutupi stiap silap mu dengan mengaibkan aku dlm stiap cerita dulu mu.. namun jika kau pernah merasa diri mu punya akal yg waras.. pasti kau tahu jalan yg benar...ingatlah.. hidup ini sementra... tuhan tau siapa jodoh kita... andai nya tiada jodoh lagi angap sahaja sume itu bersebab.... jangan pernah menghakimi ciptaan tuhan.. kamu harus tahu.. tuhan ciptakan kamu sebaik2 manusia.. tuhan berikan kamu sebaik2 akall dan minda.. gunakan sebaiknya....bersihkan hati yg kotor.. agar tuhan mampu memberi jalan yang kita impikan...
Matang dalam pemikiran.. matang di setiap perhububgan nescaya kita beroleh pedoman dan kemenangan...jangan seskali memaksa diri demi sesuatu yg tidak pasti... berdoalah dan menginsafi diri.... diam tak bererti kalah... diam berti kita akur dengan kekejaman dunia.... asal kita tahu siapa kita... asal kita tahu kuasa dunia...tika kmu sedang b'usaha utk menghukumku...hti ku dipujuk lembut oleh seorang insan yang sangat aku syg...............

****Kini Aku punya insan yg sangat memahami ku..  insan yg sangat bermakna dlm hidupku..tuhan hadiahkn dia utk ku kerna tuhan tahu slma ini aku ckup disakiti...kini aku bisa tersenyum... senyum kerna akhirnya aku mengenal apa itu Bahagia....pengubat segala kesakitan yg kurasa selama ini... kaw insan teristmewaa..♡♡♡♡ John Liti♡♡♡♡

By pija

Sabtu, 22 Februari 2014

A fucKing Day

Kosong Ku rasa...
Mungkin Kah Kekurangan ini  kaw belum dapat sesuaikan atau menerimanya lagi...???
Berkali2 ku pujuk hati... Hadirlah Insan yang boleh menerima ku seadanya... mungkin aku tidak boleh menjdi seperti org lain...
Perlukah aku berubah demi sesuatu yang aku sndri merasakan perkara yang sia2..karna ku tahu itu bukan sikapku???
Ku akui.. sikap ku tidak seperti perempuan lain dan ku akui sikap dan tingkah laku ku juga persis seorang lelaki... tapi aku juga punya nalurii sebagai seorang perempuan... mafkan aku andai sikap ini memalukan.. tpi aku tidak buat perkara yang salah.. perlu kah aku menjdi seorng yg hipokrit memaksa dri menjadii seperti insan lain spt mna yg kaw inginkan??? Emmmm.... Aku rela melepaskan jika kaw tidak mhu menerima kekurangan ku...
Sandiwara dunia semakin menghukum insan kerdil spt ku... mungkin ini bukan bahgiaa..sudah tiba masa untuk aku bersahaja....
Sial Nya diri ini.. kenapa lah aku begini....!!!
Arghhh.... a FucKing day...!!

Khamis, 20 Februari 2014

Kau Yang BerNama HATIIIII


Sabarlah wahai hati..
tika Dugaan mendatang... ingatlah, sume itu cuma mainan hidup...
Anggap sahaja semua ini hanya sandiwara semata...
Percayalah hati,  Pasti kegembiraan menyusul tiba...
Perwatakan tidak sanggup membiarkan Engkau terussss tersakitii...
Akur Lah dan BerserahLah.. semoga kau kan pulih semula....

Sabarlah wahai hati.....
ketika engkau diHimpit duka..
Kutahu kau perlukan Ruang untuk menyembuhkan Luka..
Ku Pujuk kau walau engkau Menyepi seketika..
Ku tahu kau sedang Sakit Bukan.???

SeJujurnya... kaw sangat Kuat untuk Merasa Segala-galanya..
Apa yang mampu ku kata... kau sungguh kuat untuk Menahan semua kesengsaraan rasa...
                    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Jaga lah Hati... Selagii Hatii Boleh Dimiliki...
Peluk Eratlah dia agar tidak mudah untuk ia pergiiii...




By Pija



SAYA

glory2 Man UNiteD

APalaH NasiP Komodo

iissssssKkkkkk.... Panas hati Aku...Panas Ne Panassssss!!!

Situasiii Dalam Ofic!!!!!
Tengah Aku sibok2 Buat kerja.... NtahLah rasaNya serIus Sangt BerkerjaKan,, Dah Tu Kerja Urgent2 Belaka... WTF!!!!! Arrgggg,,,,,, Nak dipendeKkan Cerita Aku sedang Alahan or Marah Or Nak Datang Bulan Kaliiiii... Tapi KenytaanNy Myb Datang Bulan Kot, Coz Bulan Ne Tak Datang Lagi..Haaaaaaaaaa!!!!
Sedang Aku TeNseN2 dengan kerja yang Berlambak Macam kain BunddeL, Tetiba HidoNg ne terHidu bauuu Yang kurennnGg eNakkk!! Rasa Nak marah Cz Nak mual tu pon ada gak....
****** Adalah Sorang mamat Opis Aku Ne, Potonggg betOl lah dia ne, Boleh2 Pulak dia Bukak SardiN KIng Cup dia tu kat pantriii,, Dahlah nasip Aku Ne selalu Tak Menyeblahi,, Yelah Tempat duduk Aku kan bersebelahan Pantri Jeww....  Bauuu Diaa Mak Aiiiiieeeee....!!! isssskkkk..... Muka tensen Terus Berkerut2 Dahiii ne tau.... Apa Dia ne tak da Hotak ke.. skurang2Nya tutup Lah Pintu pntriii tu..Buka Tingkap.. Bau tak lah MenUsukk sgat kat Kolbo ne..Ini Opissssss Dooooo... AircOnnn ne bro..Mana simpan Hotak Pon Aku Tak Taww!!!  TapIi Apa yang penting Aku sedang Sakit Jiwaaaa...MenTall Gituuu!!!
Rasa Nak Keluar Dari Opisss.. Tapi Terkenangkan Kerjaaa... Aku teruskan Jugaaa Kerja aku tu.. Sayang Tu MAsa... Masa BUkan TUnggu KIta Pon... arrrrrhhhh...Aku tak peduli sekarang.. Apa Yang Pentinggg.. Diaaa Memang Biawak Komodoooooo!!!!
Telinga dan hati sedang berasappp... rsaa mcm bru makan cilii jew..dusss dasss dusssssss dasssss.... hatii ne mcm gelombng ombak laut yg sedang tsunamiii... beberapa Minit berlalu...
tiba2 dengar bunyiiii "aaaàaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........" issssskk ...... Panjang siottt!!! Pengotor...pengotorr isssskkkk..... Pling tak suka lah org pengotor mcm tu... Sah2 bau Liur Komodoooo... klaw ya pon kenyang.. slow2 lah lepaskan Sendawa tu... isssskkk Pelikkkkk sgt ngan dia ne.. kang aku tegur Sensitifff lah pula..Bengong...bengong...!!! Apa2 Pon... kdaan mcm tu buat aku hilng fokus sikit... !! Yang pentingg... dia memang komodooo...
Komodddooooo komodddooooo kommoodoooo....
Arghhhh.......

Nampak tak pic tu...
Aku mengimaginasiii muka mamat tu time dah kenyang..siap sendawaa doooo... gerrrrrrrrrr!!!

Baba mama..TQ!!!


Sejak Dari kecilKu.. Ku telah merasa Apa itu erti HiduP, walupun ku tidak Mengerti erti sebenar pengorbanan.... Ku tahu waktu zaman kecilKu itu, Aku selalu mersa serba kekurangan... waktu itu aku tidak pernah kenal erti SYUKUR... DaifNya diriKu waktu itu hanya Allah sahaja yang tahu... Namun Ku gagahi jua hari-hari ku, karna ku Punya Keluarga yang masih mampu membimbing Ku menjadi seorang Insan Yang Kuat, Tabah dan Berdikari.. Tapi pernahKah aku sedar dizaman Kecilku itu, aku selalu Memaksa hati untuk terus Kuat??? Menahan pahit getir Hidup... Menahan segala yang diinginkan walau ku sedar Ku tak mampu...!!! Setiap keluhan yang ku pamerkan... Ku telah membuat kalian bersedih... Ku tahu kalian Merasa Pedih Tika Aku Sering Merungut kerna keterbatasan Kemampuan Hidup telah memaksa kalian untuk terus Memperjuangkan erti satu pengorbanan... mama baba...mafkan anakmu andai selama ini aku telah melukaii hati kalian... terima kasih atas segalanya... kerana kalian aku bisa melihat dunia dan menngenal dunia.. kuakui kehidupn ku tidk spt insan lain... tpi semua itu mengajar aku lebih berdikari....
Baba..mama, kini aku telah dewasa...
Tak kan aku biarkan kisah duka ini berulng lgi...
Sunguh aku tidak mhu mersa lgiii... peritnya hidup ku dahulu akan ku bayar dengan membhgiakan kalian... setiap senyuman yang telah kalian lemparkan 1 anugerah teragong utk ku... ku ingin kalian terus tersenyum....
Mama baba aku tidak mahu melihat kaw berduka lagi.. senyum lah melihat kebahgiaan anak mu hri ini walau ku tahu langit tak slalunya cerah... tapii ku gagahi demi hati kalian yang sudah usang... mama baba..usah kalian risau akan ank mu yg kejauhan ini..anakmu baik2 sahaja!!!...anakmu ini sentiasa doakan kesejhtraan kalian... semoga bahgia dunia akhirat...miz my mom dad.. rindu sangat!!!! ♡♡♡♡♡♡♡♡

Manusia Dan Dunia

Ku Berjalan dan terus berjalan...
Menanti sinar yang kian gelap...
Meniti lorong penuh kegelapan ...
Menungu hari pembalasan..
Menghiasai hari perhitungan....

Ku tersentap seketika..ohh TuhanKu...
SungguhKu sedarii.. akuLah insan Hina..
Insan yang penuh DOsa....
Kaw beriku segalany.. namun ku alpa Harta dunia.
Kusangkaaa... Dunia ini tempat ku selamanya...

Kerna EgoKu aku terus hanyut dibuai mimpi..
ku berbanga dengan kemewahan dunia...
ku berbanga pabila di puja....
ku berbanga disetiap perbuatan hinaku..
Karna Ku alpa maha pencipta....

Kusangka pinjaman ini kekal abadi...
Ketika ku Jatuh tersungkur...
Kumohon sinar itu kembali..
Cuba meninsafii diri....
Namun tika masaNy suda tiba..
semua tidak bermakna Lagi....

Beringatlah sesama kita...bhawa karma itu ada....
Ku menulis hanya meningtkn bahawa..
DUNIA hanya pinjaman semata...
DUNIA hanya pelayaran manusiaa...
DAN Hidup itu sementra... tapi mati itu pasti...

BY Pija

Rabu, 19 Februari 2014

Bila aku sudah Tiada...

Bila Aku sudah Tiada
TabahKan lah hati mu...
Relakan Pemergianku.....
Ku tahu..engkau tlah merasa sakit....
-----""""-----------
Percayalah wahai sayang...
Sesunguhnya..pemergian Ini bukan pintaku..
Kita ditakdirkan untuk merasaa erti Pengorbanan..
Ku ingin Kau tahu... Aku juga merasa Sakit..
------""""-----------------
Ku sedar semua ini pinjaman semata...
Ku sedar siapa aku...
Ku sedar aku hanya ciptaannya ..
Ku pasrah....
--------"""""--------------
Bila aku sudah tiada...
Doakan aku damai disana....
Ku tahu..masa ku telah tibaa....
Untuk kekal Abadi Selamanya.......

By Pija

Mari Kita BerImaGinAsiii....

Bah... Kita Baca TrOl Sabahan Dlu K.. Supya Tidak Stress!!!! Cari Mood Ne,,,,

%$%$%%$##%%  Naaaa...INi Otak Yang TerLeBih Cajjjjj.......... hahahahaahh



######### Boleh Ikut Petua Dia Neee... AaauUummmmmMmm!!!!


Hahahahaha....... Hahahahahah ...BEnGonG!!!!!

AkU LeWaT LaGii :P:P:P


Holaaa2X....MoNink GLorY!!!

Fuuuu... hariii Ne masuk Kerja LewaT sioTttt!!! 1st bangun Spt Biasa Juga.... Then Dlm Hti Masih Awal.. so aKu Tdo Jap Lg LAh... ContNue 15Minit .. Sob...Sob...Sob!!!!! Dlm Mimpi Siap MentiOn Jam 7.30am.... Aku paksa Gak buka Mata yang stil Melekat Tu.. Tgok Jam Yupppp..Aigoooo AmiGossss 7.25am Derrrrrr....!!!! CheTttttttt....AKU LEWATT..... tapi aku tak bangun Terus, Blurrrr2 n cari Hp Call Org tersasyang.... Dia tak PicKup Caall, Tak apa I know... Time2 Mcm Tu dia Sedang o0o0o0o0o0o0.... (gerrrrrrrrrr BusHuk).......Yukkkkk!!!. Sakit Kepala Akuuuuuuu...Argghhhhhhh..Myb Time tu Bangun mengejut sanggat Kot, 8Lst law bangun Pon Tak da Lah mengejut Mcm Tu, kalaw org lain yang kejutKan aku mcm Tu Confirm makan kaki Dahhhhhhh!! Dah lah kpla Mengada2 Nk sakit.. Bdan pon sakit, Better lagi sakit badan kerana Bersukan dari sakit badan mcm Ne.. Org Kata kalw lenGuh2 sendi2 Tu petandaa STreSS!! Yupppp... Kalaw sebut Perktaan Stresss Tu, memang aku stresss,,,, Stressss TengOk Lobang Hedong Org Opiss Setiap Hariiii.... hahaah ... issKKKkk tak de lah!! Biasalah Tu... Mana ada Org Tua cam aku ne Tak Merasa Stressss, (CeTtt Tuaaa Sangat dah Ne) heheheh !!! Btw... God Blss Me..!! semoga Kerja Ku berjalan Dengan Lancar.. Aku coBa Ok..Coba Untuk Setiiiaa.. CeTtttt Apa KaitaNN? BenGong..:P:P:P heheheh Apa2 Pon Aku BerSyukur Masih diberi kesihatan Yang Baik,,, Dannn Masih Boleh Bernafas DiBumi Allah Ini.... Aminnnn...
---->>Btw.. KeadaaaN aku Now Stilllll PenIng2.. Mcm Nak Langar Dinding..Tapi Tak Ada Pon Aku MinOm Lihingg..CeTttttt... MeroYannn Aku Ne....hehehehehe................AmBek Modd BerkerJa!!!
Dadadadada dididiididididi dudududududududu.............................................. 






Selasa, 18 Februari 2014

T3mpat B3rsejarah.. KononNya!!!


aku Rasa sangat bosan ngan keadaan sekeliling.... kalau ikut hati memang aku nak kuar dari kawasan Ne..
Actly kerja sini ok (Jabatan Kesihatan)... Aku bertahan pon Kerna Sesorang yang aku sgt sayang sekarang ne.. kadang2 terfikir juga, berbaloi Kee? but,,, ini lah Aku.. Konon2 nak fight 4 Luv.. tak salah Kott... demi orang yang kita syang kan...kan..kan... heheheh

Emmmm... ActLy Last Year aku ada hantar permohonan pertukaran antara wilayah tauu..  !!! sob..sob...sob.....hehehehe  Then Kenal je ngan Dia, Aku Pon Call Kementrian.... Tanya Status Permohonan aku.. Ternyata status permohonan aku, stiLL Pending DeRRrr.., still tunggu Kekosongan tempat yang aku Mahu Berkhidmat Tu.... tanya punya tanya... last2 aku Batalkan Permohonan aku tu... Semua Kerna dia .. Aku tak sanggup Jauh2.. sekarang ne pon trasa sangat jauh walaupon dalam daerah yang sama cuma dia bertugas diUlu...sob...sob..sob.. SodIIihhh!!!... Kenyataan Nya Aku sanggat Sayang kan dia.... so, aku tekad untuk terus bertugas disini walaupon aku tak suka dengan masyrakat sekeliling ne... tapi selalu pujuk hatiii.... lagipon dia slalu sokong aku, dia selalu ada utk aku tak kira dalam situasi apa pon.. Hurmmmmm... :-(.... xoxoxoxxoxoxo!!!

Apa2 Pon manusia yang tak pernah nak tengok orang heppy tu adalah manusia yang susah nak maju... nak maju kan diri pon susah,.. ini kan nak majukan pemikirann kannnn???
Btw.. sakit kah aku... terhina kah aku dimata korang.... aku tak kisah... yang penting aku tak sentuh soal hidup korang... yang aku tahu aku bahagia bersama Nya...
emmm..... My Luv... John Litii.... Miz U so Much!!!
Cepat2lah masa berlaluuuuu...........................luv u..luv u luv u..................


By Pija

Glory2 MU....

actly Bf sya ne fan AseNgal...
Tapii sy pujuk2 nak juga dia pkai Bju MU... hehehe
BTW Thnx love.....
My ♡♡♡ John Liti ♡♡♡♡

Be StrOng, Be PatienT


Hargailah orang yang berada di sisimu dan yng kamu sayangi jangan biarkan mereka dan pergi mencari yang lain. Kita patut menghargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya.

Andai EsOk Tiada Lagi

Pedih...Sakit...Dan hancur...itu yang Ku rasakan...
Hatiii ku menangis sedih terkenangkan nasip yang selalu menghina kewujudan Ku didunia yg penuh penipuan ini..... Adakah karna aku sering melakukan Silap??? Adakah Aku seorang Yang tamak??? Tak pernah bersyukur??? Arghhhhh...... Tidakkk!!!! Aku Mahu kan Kebahgian... aku hanya insan yang menagih sisa2 kehidupan agar senyumku bisa terukir lagi... tiada Manusia yg sempurna... tiada manusia yang melakukan silap....aku percaya lebih ramai insan d luar sana pernah melalui betapa hancurNy hati bilaa ditingal Pergii... betapa hancurnya hati bila dikhianati.. dan betapa hancurny hati bila hti terus menungu mengharap dan sabar memafkan.. meskipon hati begitu terluka parah... Adil kah semua ini?? Oucchhh!!!  Hati selalu berkata masih adakah lagi hari esok untuk Menyintai kamu, Memafkan kmu, menerima kmu dan terus setiaa menerima cintaaMu...ermmmm..... aku sendri keliru Saat itu... dimata Ku cuma ada kmu... sebesar mana kmu menyakiti ku aku trus memafkn dan menerimamu seadanya.... sunguh ku tahu aku tidak dihargaiii.... namun aku usha utk hargaii diri ini....
Aku tahu apa yg berlaku di belakangku... aku tahu kau dustaii aku... aku tahu kau tlh mengkhinati aku... namun ku berdoa agar tuhan buka jalan utk kmu terus bersamaku... perit utk melepaskan kamu..kerna itu aku terus sabar menunggu....
Tiap apa yang kaw lakukan???... aku mampu mengis dan trus mengisss....
Terdetik dihti ini untuk cuba melepaskanmu... namun persolaan selalu bermain difikiranku... masih kah ada hari esok??? Peluang utk kmu???!! Jika aku sudah pergi dri hidupmu...Aku berjnji... aku tak akn pernah mendekati hati mu lagi... ku berharap saat itu tuhan hadirkan aku seorang insannn yang mampu membasuh luka ku tika bersamaMu Dulu.... Ku tungu dan trus menungu... ketika hti sedang memperthankan cinta kita aku sering dikasari... sakit ku rsaa bila diperlakukan begitu!!! Jika cinta itu sudah tiadaa dlm hti mu... ingatlah dan hargai lah aku.... perlahan2 kmu lepaskan...!! Semakin wktu memakan usiaaa aku semakin berani untuk mencari cinta.. sehingga aku bertmua cinta dia.... aku tak prnah berputus asa mengenal erti cinta... !!! Aku melepaskanNy demi HatiKu yang tak mampu Untuk trus Menungu lagi... ternyata tuhan simpatii dengan insann spt ku... mungkin tuhanku telah bnyak melihat betapa sakitNy aku memperthankn cinta yang Tak pernah dihargai selama ini.. Maka itu tuhan hadirKn dia utk ku... ku mohon pada mu tuhan... Agar panjangkn JodoKu bersama Ny... Karna Dia insan istmewa Bgi ku... jika dia jodoh ku... akan ku jaga hatinya.. akn ku jaga diri ny... karna ku cinta dia selamnya!!

SEMOGA kita Kekal SelamanYa A'Bey ♡♡♡♡♡
Thnx...MenceriaKan Hari2 Kita....

By Pija

SticK Wif You

Isnin, 17 Februari 2014

P!nk - F**kin' Perfect

SakitNya Hanya Allah Tahu


Hatii selalu merasa sedih dan pedih...
Kesian kamu wahai hati.... aku akan usha buat kmu tersenyum semula... mulut boleh berlakon gembira bukan??? Dan hati hanya mampu berdiam... tpi sakitnyaaa... Allah sahaja yang tahu....

****** Allah aku juga ingin Bahagia....
Percintaan tu sungguh pedih untuk dirasa... ku akui cintalah yang selalu buat hati ku hancur.. kerna cinta kerna sayang hti ku selalu hampa... Kenapa??? Adakah aku tak layak mengejar dan merasa cinta??? Aku menungu walaupon sia2.... aku merasa walaupon sakit... aku menahan walaupon pedih.... sume ku lakukan kerna cinta....
******
Ku kejar cinta dan ku capai cinta.....
Namun bila cinta tiada lagi aku d kecwakan dengan banyak alasan... bagaimana hatii ku waktu itu???? Hanya mampu berdoa... dan mengis... beljar untuk kuat.. kuatkn hti kuatkn semangat ... sume ku lakukan demi hati yg sedang hancur......
Bagaimana aku berdepan dengan khidupan yang penuh penderitaan??? Hari2 ku penuh lakonan semata, sedangkan aku merasa sengsara menahan hatii yang hancur berkecai sperti kaca... aku masih boleh tersenyum dan aku masih boleh teruskan hari2ku..namun disebalik itu tika aku brsendiri air mata peneman setia hidupku....
Sampai bila kesengsaraan ini terus bertapak dlm hatiii???? Boleh kah aku katakan "past is past" aku tipu...yaaa aku tipuuuu..... aku tipu hti ini!!! aku gagal melupakan waktu itu.... sehinggalah 1 masa aku bertemu dengan Insan Isttimewaa ini....
******
Setiap hari aku berdoa supya dipertemukan insann yang betul menghrgai aku seadanya.... :-(
Bersabar dan trus bersabar... dan Allah pertemukan aku dengan insan yang aku sndri tak pernah sedar siapa dia.....
Sungguh aku dalam kesakitan.. aku tidak pernah mengalah... tidak pernah jemu untuk mencari cinta baru.. ternyta keikhlasan aku dihadiahkan dengan insann seperti dia.... ini anugerah terindah buat aku.... Kini aku gembira bersama dia... Allah restui lah hubungan kami... semogaa berpanjangan hingga ke Jannahhhhh... Aminnnn....

By Pija

Geisha - LUMPUHKAN INGATANKU (Official Video)


Jumaat, 14 Februari 2014

IndahNya PerteMuan


i mengenali u dengan 1 Nama..."John" ??? Yaaaa... :)
Bermula Dengan Pengurusan Kerja beralih Ke SMS----- Lalalalalala..
Saat itu hati Berdegup Kencang.. Tak tahu Apakah Yang Ingin disampaikan Oleh Sang Hati...

***  1st Jumpa u.. sah2 hati Malu2... Tapiii...Cover Line Skit,, Just Make Du Knw...
xoxoxoxox.......Cerita Punya Crita.. Terselit 1 perasaan Yg Luar Biasa.. Apa Yg Luar Biasa Ekkk???? U Ingat x,, Time U jumpa I u siap Pakai Bju BodyFit G.. Saja Nk SOw2 Body Yg Tegap N fit kan..kan..kan.. nak memikat lah tu.// xoxoxo lawak!!! arghhhh...xkisah lah
apa Yang Pasti Perasaan time tu Lain dari yang lain.. But i StiL Mke Du KNw je,, Just Say It  " Alaaaa... Member Bah Member,, SorryLah No Filing2..." Tapi dalam hati kata.. " Tak Kan Jatuh CinTannn Lagii Kottt"???? emmmm....Xoxoxox... !!!

*** Makin Hari Kami makin Rapat Sampai 1 Tahap kmi pon Berstju utk COUPLE :):) :P :P 
Inilah Status WeOlz " In RelitionsHip to In Relitionship".. Paham??? XperLu Cakap Lah, Buat SkeT Hatii...  Past In Past lah Beb, i lepaskan Yang baik bukan kerna Inginkan yg terbaik.. Tapi i percaya Everting Happen For a Reason.. So i tabahkan hati utk Melupakan... Dan Menyintaiiii Lagii... lagiii dann lagii tapi Sampaii Bilaaaa?? Xoxoxoxo :(

  Alolololo..En. John Ne Kesiann taw.. Dia bertugas Di kawasan pedalaman, Boleh dikatakan Nak jumpa tu memang CompLet SKetttt.. Tp skg ne zaman CanGehh... Line TerNet merata2 wp Kwsan Pdlaman!!!
Whatsapp...WecHat..Coling...FB.. Sume Tu Kami Guna Utk terus Berhubung........ Sweet Kan,..Sweet..(Mcm Aku Jew Ade) !! xoxoxo.. I knw Uolsss Pon Mcm Tu!! 
**   i Percaya setiap manusia punya Impian msing2 bukan? mcm tu juga i... i ne bukan nak kata d'man tpi yalah.. kalau Allah dah pertemukan kita ngan org yang kita impi2kan selama ne, fuYoooo Anugerah Terindah tu....OuucHHHHH!!! tak de lah... tapi seriusssss....             En. John i ne Very simple personn..Sifat dia boleh Buat aku cair,, mcm Lilin Kena Apii tu....Fulamaaakkkk!! hebatKan!!!! hehehe Lol.....:P for Me fizikal is Bonus.. so xyah nak D'man sggtLah..!!! SnDri pon Bkn PerfcT! dah Lah Gemok, Pendek, XTantekkk..emmm... SedIhhh!! hehehe Tapi i Sgt Bersyukur... Allah Telah Hadirkan dia Untuk i.. Tapi Kenapa Baru Sekarang???? haisssssss..ApaLah i Ne,,.. BersyukurLah Wahai Hati,, Ingat Sume Yang Terjdii ada HikmaHnya................... Xoxoxoxox!!

***** Hari Demi Hari kami makin Mengenal... Dan i rasa, i sgt serasi dengan dia, terlalu banyak sifat dia yang buat aku Gilaa Kat dia.. Tp x Obses OK.. Soryy masih Warasss Yeee!!! Apa2 pon i akan hargai kehadiranMu En. John....Xoxoxoxox!!!!
Mungkin diawal pertemuan kami tak lah seindah yang disangka.. Just santai2 jew.. Tapi betul lah kata orang kan.. Kalau 1st time jumpa jantung dup dap dup dap... ada isyarat Nk di sampaikan oleh Hati...heehehe...LOl... KaruT Semata2!!!
BTW.. sifat dia mmg sifat yang aku cari2 selama ini.. Matang, Berkerjaya, Bijak menyelsaikan masalah, lawak, pembersih, Bijak Megenakan Fesyen, Pandai Main alat Music (Gitar), Pandai Menyanyi (Merdu Sora, Ala2 Aril PeterPan) &amp; Menari,  pandai Main Bola(dia Laju Taw)BONUS utk i Lah Kan Diaa Pandai Masakkk.. Stakat masakan western Food tu MMg Syur diaLah tu ... Sekurang2Ny tak da lah dia Hidangkan i SUP TouGeh!! hehehe..dan paling i suka kan.. dia Manja!! tp xboleh lah manja sangat.. makan Kaki JwpanNya!! hehehe <3 data-blogger-escaped-font="">

Apa2 Pon sume Sifat dia saya suka... Pertemuan dan Awalan perkenalan itu sangat Indah.. Harap Berkekalan selamnya... AMinnnnn...
Ini jak lah yang i sempat nak tulis.. Cz ini jak yg terlintas dlm Benak Fikiran.. hehehe...
XOXOXOXO....
Cinta Aney Kt abey sangat2..
I love U 4Eva..
Miz U Abey....................




-By Pija-


















Forgive and forget....

Hari Yang tak Bermakna buat aku....
Saat aq gembira... Allah pertemukan kita semula sungguh kita saling Merinduii.... Siapa Sangka Kerinduan itu bertukar kesedihan...
U know what????
talk to ur Heart Bembeh.... apa dah u buat wif my heart dearrr????? Sedih kecewa gelisahh semua ada.... cuma kaw patut tahu... semua perasaan itu ada disaat ini Kecuali 1 perasaan yg xwujud..iaitu Marah!!! YA aku  Tak marah...malah aku cuba utk Faham...Positif... dan Aku Mafkan sungguh Aku sangat Terluka.....
Mungkin kamu tak perlu Xplain apa yg Berlaku...
Dan Mungkin aku dah tahu....Kenapa...Dan kenapa....
Mungkin saat ini aku hanya mampu Berdiam.. dan tidak bererti aku sedang Marah... tapi aku sebenarnya Sanggat Kecewa dan perlukan ruang utk hati aku sendiri....
I know u just say sory.. sory n sory.. but u knw that.. its nt ur fault Abey.. yeahh i know that!!!..
Btw...Am Relly miz U... n one more tink, seBesar mana pon kesilapan u aku Ttp syg dan trus MenyinTai... Selagi aku Mampu Menyintai.. aku akn trus Menyintaiiii.... selagi aku boleh bersabar aku akan trus mengalah dmi hubungan kita..i relly mean It!!!

By Pija

Khamis, 13 Februari 2014

Aku Dan Diaaa.. ♡♡♡♡♡♡♡

Kaw Yang Bernama John

Ku kenal diri mu dengan 1 Nama....
Nama yang penuh Erti... penuh Cerita...penuh Makna....
♡♡♡♡ John Liti♡♡♡ Simple Bukannn???
Yaaa... dia lah Insan Yang Bermkna dlm hti Ku saat Ini... saat berduka..saat gembiraa..cuma dia yg ada utk aku..
Thnx Allah hadirkan dia utk aku.... sunguh Bermakna Insan Kerdil itu dlm hidup ku...
Dialah insan yang banyak memberi ku smgat... mendorong ku utk trus bangkit miski pon dia tahu siapa aku dimasa silam ku....  bagi nya sume crita silamku tiada membawa erti dlm hidup ny...
Aku hnya perlukan insan yg sntiasa ada utk aq... Dia lah insan yg ckup bermaknaaa.... ♡♡♡♡
Thankxx dear....♡♡♡♡♡♡♡♡

By Pija

Rabu, 12 Februari 2014

Coretan SeBuaH PerasaaN


 Masa dan waktu tak dapat dipisahkan.. Makin hari Masa kian memakan usia ..... ku sedari hidup ini pinjaman semata... MeskIpun kehidupan ku penuh dengan Kesilapan yang menyinari fana Kegelapan,,,, Ooouccchhh!!! Sume itu Pengalaman buatku,... disaat Lorong Gelap yang ku lalui dahulu..Pengajaran datang seolah -olah membuatku lebih menghargai erti sebuah KEHIDUPAN..sebuah PERASAAN...dan sebuah HARAPAN..... LalaiNya aku dimasa Lalu Membuat Hati dan Perasaan Ini terus Tertanya,, Masihkah ada Lagi sinar Buat KU????

-By Pija-