Ahad, 23 Februari 2014

KiTa MaKhLuK TuHan

Hina kah aku di setiap mata???
Jangan Hukum aku spt ini....
Berhentilah utk terus menghukum aku..
Apa yg ku rsa saat ini adalah kesakitan yang sangat mendalam... namun Ku mafkan setiap kesalahan itu agar aku boleh terus berjalan demi mengenal erti sebuah kesakitan....
Kalau kaw tahu hati seorang insan spt ku pasti kau menyesal memperlakukan aku sebegitu..
Sikap manusia boleh Berubah... Namun kenytaan itu kita tak akn mampu utk mengubahnya, bah kan setidak2nya perlahan-lahan utk kita telan sunguhpon pahit utk dirasa...
Stiap hinaan kaw.. sumpahan kaw.. ku terima sume itu.. walau ku trasa sangat sakit..tapi ku mafkan... karna ku tahu diri ini tidak akan tenang andainya masih ada dendamm bersemadi dlam tubuhku...
Andainya kaw tahu.. ku tidak pernah menyesali akan perpisahan dulu.. namun ku sangat menyesal akan pertemuan.. pertemuanlah membuat kita kenal dan akhirnya aku merasaa pedihh..
Pedih itu bukn kerna perpisahan dlm perhubungan.. cuma aku merasa sengsara apabila aib ku sebagai makhluk tuhan dijajah...seolah2 aku tidak punya maruah dan harga diri....asal kaw tahu, maruah aku lebih bernilai dri maruah kau yg kerap memutar belitkan jalan hidupmu sebagai hamba tuhan...  kau keliru memilih jalan.. bagi kau jalan yg kau pilih itu adalah kekal dan abadi dia dunia sahaja..!!!  tidak apa wahai insan,,, Karma itu ada!! Tuhan tahu membalasnya....Ku doakan kau agar sentiasa menemui jalan yang penuh cerita bermakna... hidup ne umpama roda... hri ne kau merasa bhgia kerna mampu menutupi stiap silap mu dengan mengaibkan aku dlm stiap cerita dulu mu.. namun jika kau pernah merasa diri mu punya akal yg waras.. pasti kau tahu jalan yg benar...ingatlah.. hidup ini sementra... tuhan tau siapa jodoh kita... andai nya tiada jodoh lagi angap sahaja sume itu bersebab.... jangan pernah menghakimi ciptaan tuhan.. kamu harus tahu.. tuhan ciptakan kamu sebaik2 manusia.. tuhan berikan kamu sebaik2 akall dan minda.. gunakan sebaiknya....bersihkan hati yg kotor.. agar tuhan mampu memberi jalan yang kita impikan...
Matang dalam pemikiran.. matang di setiap perhububgan nescaya kita beroleh pedoman dan kemenangan...jangan seskali memaksa diri demi sesuatu yg tidak pasti... berdoalah dan menginsafi diri.... diam tak bererti kalah... diam berti kita akur dengan kekejaman dunia.... asal kita tahu siapa kita... asal kita tahu kuasa dunia...tika kmu sedang b'usaha utk menghukumku...hti ku dipujuk lembut oleh seorang insan yang sangat aku syg...............

****Kini Aku punya insan yg sangat memahami ku..  insan yg sangat bermakna dlm hidupku..tuhan hadiahkn dia utk ku kerna tuhan tahu slma ini aku ckup disakiti...kini aku bisa tersenyum... senyum kerna akhirnya aku mengenal apa itu Bahagia....pengubat segala kesakitan yg kurasa selama ini... kaw insan teristmewaa..♡♡♡♡ John Liti♡♡♡♡

By pija