Isnin, 31 Mac 2014

Untuk Mencintaimu

Susah ShanGat Ke Nak PAham Kaum I ne???


“Sebaik-baik wanita ialah wanita yang apabila engkau memandang kepadanya ia menggembirakan kamu, jika engkau memerintahnya ia mentaati perintah tersebut dan jika engkau bermusafir dia menjaga harta engkau dan dirinya.”...

 Secara jujurnya, aku menulis kali ini dengan rasa penuh bimbang.. Chewahhh..BimbangLah sanggat...heheh Entah mengapa hari ini, aku begitu Terfikirinn gItuuu dengan isu ini. Seolah-olah aku belum menemui apa yang dicari atau merasakan apa yang berlaku adalah satu kesilapan. Malah aku merasa takut adakah kita sedang membuat pilihan yang betul. dan Untuk wanita seperti aku, yang terlalu sukar untuk difahami, aku bimbang, pemilik tulang rusuk itu kesal kerana memilihku.....................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Akaidaiiiiiii.., tak mengapalah, berserah sahaja kepada ALLAH.. Sesungguhnya Allah telah merencanakan segala yang terbaik buat kita semua. Wanita yang baik, untuk lelaki yang baik. Namun cukup baikkah aku untuk mendapat lelaki yang terbaik? Apa yang aku pasti, setiap wanita tp bukan semua OK, bukanlah mengharapkan kekayaan, kehebatan, darjat dan pangkat dari seorang lelaki untuk membahagiakannya. Seorang teman hidup yang pandai mengambil hati, memujuk rayu jika diperlukan, bercakap lemah lembut dan rajin bergurau senda, ia sudah cukup dan memadai.....hehheh
Bak Kata Pujanggaaa..“Perempuan umpama cermin, mesti cermat dan halus bila berhadapan dengan mereka.”  Sensitif, cepat kecil hati, merajuk dan minta dipujuk memang sifat wanita. Tetapi tak semua orang memahami hakikat ini. Sebab itulah zaman kini, penceraian perpisahan menjadi norma...Cett... SebOk tol aku...... heheh!! Cakap Jew... Tak Da maksud Pon....
tapi apa yang pasti wanita memang sukar difahami. Hanya lelaki yang benar-benar memahami fitrah penciptaan wanita yang bisa mengetahui isi hati seorang wanita tanpa perlu wanita itu menuturkannya. huhuu Kata2 ne ada Aku uPdte kt Status FB aku tdi pagi... NtahLah suka Ayat Ne...!!
lol... Merapuu!!!...ceTTTT...............

****Perasaan Ini adalah saya....Bukan siapa2 tapi itu adalah saya.......

Selepas sorang wanita jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..
Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan.... Hahahah KenaliLah aku... cheeeee!!! Betul2 ne... Aku ckp benda Yg betuL2 berlaku jewww Ok... lalalal

Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka...Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain......WALAUPONN!!!! dengarrr ok...WALAUPONN......

Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang ...sebab itu ramai wanita yang bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya...tulah Kaum aku ne ramai yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan...Tak HeranLAh tu....

Manja---Walaupun dia adalah seorang wanita yang pandai berdikari, naluri mereka masih lagi tetap seorang wanita xkan jadi naluri Lelaki Kott... Pelikkkk2!! wahahah... Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama lelaki, namun juga dengan orang lain seperti sahabat atau keluarga.
Ingat kalau pempuan merajuk itu bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian...KononNyaLAh....

Seks bukanlah segala-galanya buat wanita kerana wanita diciptakan dengan sembilan nafsu dan satu akal. Mereka mempunyai nafsu yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. Lelaki pula dijadikan dengan sembilan akal dan satu nafsu. Fungsi sebenar lelaki ialah membimbing wanita dan bukan menghanyutkannya..
 Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui. Semua wanita mahukan seorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati dan lelaki juga perlu ikhlas mencintai wanita.




Apa2 Pon aku malas dah Mo menulis.. Kalaw becakap jak terus otomatikk tertulis dlm entri ne kan best,,,, hahahh yalah.... tak perlu lah typing2... just ckp jak kan.. hahahahahah












emmmm....... Bubayyyy...


By Pija..

Abaikan LirikNya....

Ahad, 30 Mac 2014

Abey sntiasa merindui aney..

Aku x tau...apa yg blaku dgn aku dlm mngu ni...skap aku sgt x mnyengkn mu...stiap pkataan yg kluar dr mulut ku mbuat mu rsa x slsa...aku sndri sdar dgn skp dn pbuatan ku ini..maafkn kn skp ku ini syg.aku mnyesal dn sdh dgn apa yg aku lakukn thdap mu...mgkn btl ckp org..kta smkin hari smkin syg dn smkin mngenal..mkin byk bnda yg x btl."complicated".aku bntu...blurr...ahh.trlalu byk prkara yg brmain di lubuk pmkiran ku...stiap kali bjumpa mu...aku hepy.aku senang...tp bla tba saat kta bjauhan smula.saat kau mnghntar ku di wharf..aku byk bdiam.mnhan ksdihan...aku sdh...sgt sdh.bh kn kalu boleh aku xsngup mlpaskn dkpan mu...xsngup mlpaskn thn mu...bh kn dh blik ke tmpt kja pn aku rsa sunyi.wlupn ada kwn2..aku rsa sgt sunyi tnpa mu syg......wjah mu..kta2 mu...riang tawa mu..suara mu..dan snyuman mu...aku mrndui etu smua...aku sdh dkla bjuahn dri mu...sngt sdih..mau sja hati mbrontak spya dpt bsma mu stiap msa..stiap saat.staip jam..haiiisss...knp kta plu bjauhan..aku rsa sgt sakit sbnarnya..klau dpt transfer mmg aku mnta trnfers dtmpt mu sna..spya dpt mlihat mu stiap hari.abey sntiasa mnhitung hari untk bjmpa aney...aku snang sgt bsma dgn mu...biar lh kau yg trakhir bg ku...ckup lh.kau dh ckup smpurna bg ku..krna ku tau.aku pn bkn insan yg ckup baik n smpurna....aku sgt bsykur oo sbnarnya.sgt bsyukur kpda Tuhan...dptmukn dgn insan sprti mu..yg byk mnydarkn ku.yg byk mbuat mngjar ku tntg erti khdupan..mbuat ku lbh mmhami tntg insan bglar wanita..aku sgt slsa ktika bsma mu...kau sgt baik.kau bijak..aku sgt suka dgn sikap mu yg original..btrus trng..byk mnydarkn ku...dmi apa pun...aku x sngup khlngan dri mu..aku akn bthan dmi hbhn ini..aku x kn pnah bhnti mnyangi dn mncintainmu staip saat dtik hdup ku...aney.kau insan yg plg baik pnah ku knal...anugerah trindah yg pnah ku dpt...syukur...
Aku xkn mnsia2 kn mu...
Aku akn mnyngi mu smpai bila bila...
Tuhan..tolong jagakn dia untk ku dikala kami bjauhan....amen.

Ahad, 23 Mac 2014

Ku x smpurna

Maafkn aku sandainya ku xpnah smpurna untk mu...maafkn aku...ku.cba mnhan hati ini dr truskn mngis...mngis sndri...mngenang apa yg blaku..apa slp dn slh plakuan ku dmata mu...apa kh stiap yg ku bg x pnah ckup mmdai bg mu...maafkn ku untk smua tngkah dn skap brukku...ku mngku...ku.bkn insan yg smprna...bkn sntiasa tahu...sntiasa ada dmsa kau mmrlukn aku...tp ku mau kau tahu...ku brusaha...mncbaa sdya upaya...untk mu...untk hbngn ni...ku sgt mncintai dri mu...maafkn stiap kata2 ku yg pnah mnyakiti mu...mgkn btl kata mu..lbh baik kta bdiam dn mmjuk hati sndri...tp aku xdpt.aku lemah.dsaat aku sdh n kcwa..aku plukn kmu..plukn pelukkan dr insan yg bglar kksih dr mu...wlupn kta jauh.ku plukn suara mu...jgn lh kau mnyisihkn aku...aku sdih...ku bsbar..mnhan ksdihan yg perit ku rsakan.....sb ku sygkn kmu..sygkn hbgn ini...ku sgt serius dgn hbgn kta ini.....
....stiap msa...stiap saat...stiap jam ku.mmmkirkn mu...ku plukn kmu..ku x sngup khlngn mu...ku x pnah bosan dgn phbngn ni...ku xpnah bosan mlyan mu...wlupn kmu sllu.mrjukk.krna ku tau...mrjuk mu x lma..skdar brmanja....mlh mkin hari ku merasa mkin syg kn kmu...mkin cintakn kamu...maaf sandainya skp ini trkdng x mnyenangkn mu...buat mu sunyi...buat mu sndri...tp ku mau kau tahu...aku sntiasa brusha...sntiasa mmberikan yg trbaik dlm phbngn ini...krna ku tau hnya kau yg stu bg ku...maafk ku kranya ku xpnah mmhami mu...ku mncba..ku trus mncba...ku sygkn kmu......xbyk prmntaan ku.cma mnta kmu trus mnyanyngi dri ku...jgn pnah mbnci aku...jgn pnah bosan dgn ku....
Aney....abey sygkn aney...
Bg abey...aney adalah sglanya...
Aney adlah dunia dn smgat abey..
Abey hepy kalu tgk aney hepy...
Sgt bsmngat abey rsa...
Tnpa aney....abey sunyi..tnpa aney abey sdh...
Saat bjauhan bgini..abey sgt rndukn aney...
Maaf sb ktrbatasan kja dn masa...
Abey brusaha mbgikn msa dn bban kja abey....
Abey brusha mncri masa mluangkn bsma aney..
pda saat abey mlkarkan semua ini...abey mglirkan air mata ksdihan dan ksunyian...aby sgt rndukn aney....
TRIMA KASIH UNTK SGALANYA...
-john@abey-

Khamis, 20 Mac 2014

Siapa Aku... Siapa Kamu


Aku Tidak Marah.. Tapi Mungkin Aku Cuba Untuk menjadi lebih tenang dan cuba untuk berdiam.. bukan kerna aku tidak perlukan kamu.. tapi just B'coz ini cara aku... Myb terlalu banyak aku merasa pedih dihati dan aku tekad untuk menjaga hati...
dari aku terkejar-kejar org yang tak psti better aku berdiam diri.. berbaloi lagi... mungkin ini cara aku untuk menilai siapa kamu... dan aku tiada hak untuk menahan kamu untuk menilai siapa aku.... hati bila terasa sakit memang susah nak sembuh kan... kadang2 mulut masih boleh tersenyum.. tapi kenyataan nya dia masih terasa sakit... Serius aku tak marah... aku tak dendam... cuma aku lebih selesa begini... ini cara aku untuk pujuk hati sendiri... tapi satu perkara aku mampu kata, bila aku sudah mula bersikap begini... sebenarnya aku dah tak ambik peduli... bukan kerna aku sedih.. tapi aku lebih suka begini... Puas aku menjaga hati... sedangkan hati sendiri terkapai2 mencari erti kasih... walaupun aku syg kamu... tapi bagi aku bila kau memilih benda lain sebagai kepentingan dlm hidup kamu.. aku pasrah... aku berserah.. dan aku menyerah,,, menyerah untuk lepaskan sebuah harapan yang boleh aku anggap palsu semata.....mungkin aku tidak memahami kamu.. mafkan aku.... tapi percayalah... hidup ini tiada yang lebih indah melainakn sebuah perhubungan yang penuh pengharapan.... andai harapan itu kian pudar maka ia tidak semekar lagiii... usaha seberapa mana pon... ia tetap pudar.....
aku akan terus menyintaimu... selagi aku mahu...
tapi mungkin aku tak sebaik yang dulu...
yang mahu bersama setiap saat masa itu...
mungkin juga aku tiada saat kamu perlu....
mungkin juga kamu bukan teman karibKu...
tapi apa yang pasti kamu tetap kekasihKu.....
Cuma ia tak seindah dulu...
Kerna aku tahu Siapa aku...dan siapa kamu....


By Pija

Rabu, 19 Mac 2014

Miz you...

Tentang Rasa

Andai ada sisa masaa...
Ingin ku beli masa yang ada...
Wp kini ku merasa sepi seketika...
Mungkin kerna kesibukan kerja...

Andai ini takdir nya...
Ku terima seadanya....
Walau ku merasa sengsaraa...
Tapi tak mengapa... semua ini sementara...

Andai itu jalannya...
Ku akur ku pasrah segala..
Ku tidak mahu begini selamanya..
Berapa banyak sakit lah perlu ku rasa????

Andai ini situasinya....
Ku belajar untuk mencoba....
Mencoba menahan sakit di dada...
Kerna ku tahu tak rugi menahan rasa....

Andai ini sakitnya....
Ku terima hati terbuka...
Mungkin ini ujian darinya...
Kerna dia penentu segala...

Andai ini rasanya...
Ku bertahan seberapa lama...
Kerna cinta...ku tahu ia ada...
Iaitu kebahgiaan yang akan muncul tiba..

By pija

AndaiNya Kau tahu

Apa yang ku rasa skrg??? Kenapa tiba2 aku mengisss... knpa tiba2 emosi aku tergangu??? Semua kerna apa....??? Emmmm......
Actly.... i miss u dear... miz sgt2.... evry 2nd ingt u... sayangny... aku trpksa membiasakan diri dan menerima stiap hakikaat kenytaan yg ada.... aku tau kau bz... aku try utk paham... tapiii... kau tau aku merasa sgt sunyi.... aku terpksaa positifkn diri sedgkan aku merasa sakit....pada waktu aku memerlukan.. kau tiada utk dgr semua keluhan hti aku... kerna aku faham...kau sangat bz waktu itu... trpaksa aku sendri pujuk hti ini.... sehingaa aku mencari jalan demi menjga hti ini lagi.... kerna aku tau aku boleh berdiri sndri... disana aku mulai sedar... tidak semua perkara mampu kita luah dgn org yg kita syg.... bila hti dah sejuk tak guna kita cerita perkara yg dah lepas.. aku trlalu sygkan kau... silap nya aku.. kerna kau kujdikan dunia ku... kerna itu aku merasa sgt sakit apbila keadaan selalu membataskan segalanya.... aku cuba fahami situasi yg ada... aku cuba..dan aku cuba utk menerima segala situasi mu... namun tipu ku kata aku terima...........
Aku gagal.... gagal menerima situasi itu.....
Tapi aku cuba.... aku tak akn berputus asa utk mcuba memahami kamu....... aku faham kerja kamu....... cuma aku sentiasa perlukan kmu.... aku sntiasa cemburu dengan masa yg rapat dengan mu..... tapi... jujur ku kata.. kau tak bijak membhgikan masa dlm stiap kdaan mu.... aku trasa tersisih.... kau terlalu komited ngn kerja...is it fair?? Is it Normalll??? Yupp... aku bljr utk trima...
Ingat lah 1 hal.... kita mcm mna bz pon... jgn pernh abaikan org yg kita syg.... jgn pernh buat htinya terasaa dgn stiap kata2 di stiap kali kesibukan membataskan segala... kerna kita telah membuatnya sedih sbnrny... wp kita berebut2 mencari ruang demi bertnyakan khbr...bg kita itu sudh ckup..sekurng2ny kita ada beertnya khbr...tapi ketika kita sedng bertnya khbr isu apa yg diceritakan???  seboleh2ny tak perlulah bualkan isu soal kesibukan kerja.. kerna kesibukan itu lah yg membuatkan dia tersisih....kamu membuat dia tersisih... dan pada waktu kamu free.. kamu menpersoalkan soal kerja yg BuzY..... dan dia hanya mampu berdiam... dan berkata ya..ya...ya..... lebih baik tak perlu bertnya khbr....!
Mafkn aku... mungkin aku trlalu sygkn mu... mafkn aku krna bersikp spt ini...
Bukn ku pinta... cuma hti seorg pmpuan sememgny sebgini.... tak perlu kaw faham.. asal kaw tahu sudh memadaiii.... lebih baik bersndiri... sekurng2ny kita berfikir dmi sebuah kehidupan dlm perhubgan....
Bukan style saya marah2 melulu... bukan style berckp demi hak sya, sdgkn sya yg bersalah.... sya cuma mahu berkata tanpa mulut... itu lebih baik dari berkata mengunakan khidmt mulut.... kerna aku tahu... situasi itu bukan hak saya....

By pija

Hargai AkU

Cinta Antara Kita

Jodoh PasTi Bertemu

Plz forgive me...

Maafkn ku andai ku x mmhmi mu...
Maafkn ku andai ku mngabaikan mu..
Maafkn ku andai x mpnyai ckup msa untk mu...
Maafkn ku andai ku mlukakn mu...
Maafkn ku andai ku mbiarkn mu...maafkn ku sb tllu jauh..
Maafkn ku sb tllu mncintai mu...
Maafkn ku sb tllu mnyngi mu...
Maafkn ku sb tllu mrndui mu...
MAaFkn Ku uNTuk semua KslpanN Yg tlah KU lkUkn...

AbeY SAYANGKN Aney...

-john-

Isnin, 17 Mac 2014

Dad

Dikejauhan begini hati sering dilanda rasa bersalah... apa harus aku buat??? Hanya mendengar suara tidak mampu membuat hti ku tenang.... mum dad..mafkan aku andai usia ku sebigini aku tak mampu menjaga kalian...aku tak mampu berdiri depan kalian ketika kaliann dilandaaa kesulitan.. mafkan aku... aku juga merasa pedih punya persaan seperti ini... aku tak henti2 menyalahkan diri sendiri.... aku mahu menjaga kaliann seumur hidupku... namun apa daya ku... aku harus brdiri dibumi yg nyta....
Dad... aku tahu kau menderita kerna sakit....
Sakit yg kau rsaaa pedih yg kau terima.....kau insan tabah.. kau insan kuat... tabah lah dad... ank mu selaluu doakan kesihtan dan kesjhtraan kalian disana.... dad..plzz bertahan lah demi sebuah kehidupan..... aku terlalu syg kan dad...
Aku hanya mampu mengisss... dan trus berdoa..
Derita yg dad rsa...aku hnya mampu melihat..dan air mta bisa berkata... jika sakit itu boleh di berikan kpd aku..sunguh2 aku mahu... aku rela sakit dari melihat dad menahan sakit... aku ingin dad sihat...tpii sume ini sudah tertulis bukan.... emmmmmmm.....aku hnya mmpu brdiam... dan terus berdiam... sebetulny..aku sggt sedih....
Dad...semoga lekas sembuh.....

By pija

20 Perkara Yang Membuatkan Wanita Membenci LelakI

Semua INI BeTULLLL...
 
1. MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah. 
2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya. 
3. SUKA ‘CUCI MATA’
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang! 
4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu? 
5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.
6. MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.
7. PERASAN
Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…
8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.
9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.
10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!
11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!
12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…
13. PANAS BARAN
Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!
14. KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.
15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.
16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?
17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.
18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.
19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.
20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga

Isnin, 10 Mac 2014

John Liti


Tidak sabar Mahu Ketemuuu Buah Hatiiii..............Rinduuu...Rinduuu..Rinndddduuuuuuuuuuuuuuuuuuu...
Sangggattttttttttttttttttttttt..........!!!!
tak apa.. nanti bila depan2 boleh tumbuk tampar gigit segalaa... jauh2 ne rsa Sakit pula.. alllaaaaaaaaa.. Jauh lah Sanggat...!! kwang...kwang..kwang... Btw... Exited siotttttttt...
emmmm...Apa yang pasti aku sangat tidak sabar... tp kalau kena tanya just kat.. "Tak da Juga, Biasa Jak" Padahal dalam hati meronta2...Gataiiiiiiiiii Nyeeee...
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...
cepat2lah masa...Cepat2lah....cepatttlah....
rasa Nak jerit kat telinga Orang.. sampai bernanah Gegendanggg..........
heppy exitedddd sume bercampurrrr baurrr.....haissssssssssssssssssssssssssssssssssss..................
John Liti... John Liti... John Liti... John Liti... John Liti... John Liti... John Liti...
I love U...


By Pija
  

LepasKan



Pija

Ku sYgkn dia

Tuhan....
Ku syg kn dia...
Ku cintakn dia...
Ku rndukn dia...
Ku pelukn dia...
Tnpa dia hri2 ku rsa x bmkna...
Tuhan...
Jgakn dia untk aku...
Di saat dia ksorng..
D saat dia kspian..
Di saat dia ksdhan...
Di saat kami bjauhan...
Di saat dia plukn aku tp ku tiada dsisinya...
Ku pohon pda Mu...
JAGakn DIa UnTuk KU.....krna.
Ku trlalu Mnyanyangi dn Mncintai drinya...

Aney....maafkn abey..

By
-john-

Sabtu, 8 Mac 2014

Lelaki idaman...

Suka lelaki yg Berkerjaya..
Suka lelaki yg.. Dah tentu ekonomi OK...
Suka lelaki yg berkereta....
Harus lah Matang....
Harus lah Bertanggjwab...
Harus lah bertolak ansur... tidak cepat marah..
Harus lah tahu buat keputusan...
Kredit kat lelaki yg bila senyum swet sgt...
Kredit kat lelaki yg comel dan cute sahaja...
Kredit kat lelaki chuby..berisii..
Tak suka lelaki Gemok..
Tak suka lelaki hensem...
Tak suka lelaki Kurus!!! Paling Tak Suka....
Tak suka lelaki Hitam...
Tak suka lelaki putih..
Tertarik kat lelki yg pandai bermain alat music..
Tertarik kat lelaki yg pandai menyanyi...
Tertarik kat lelaki yg pandai dancee...
Tertarik kat lelaki yg Aktif bersukan..
Bijak berfikir...
Bijak dlm pelajaran..
Bijak menylsaikan problemA...
Berminat kat lelaki yg tahu brdresing...
Berminat kat lelaki yg tahu memasak...
Tidak suka lelaki busuk...!!
Tidak suka lelaki yg x Pandai Jaga Kebersihan....
Impiian dpt llki Berkaca mata....
Impian dpt lelaki yg banyak cakap...
Suka yang Manja...(tapi Tak keterlaluan)
Suka yang pndai berlawak...
Suka sifat spt Pendengar yang baik...
Suka sifat spt Penasihat yg baik...
Suka sifat spt berfikiran terbuka..
Suka lelaki low-profile
Tak suka lelaki yg bermuka-muka...
Tak suka lelaki yg buat kptsan ikut hati..
Tak suka lelki kebudak-budakan...
Tak suka lelaki Bodoh...
Tak suka lelaki cakap besar...
Tak suka lelaki kaki judi..
Tak suka lelaki pukul bini...
Tak suka lelaki kuat meroko...
Tak suka lelaki kuat minum arak..
Tak suka lelaki kaki club...
Tak suka lelaki kaki pompuan...
Paling penting..tak suka lelaki PENIPU.. sekali kau menipu Kepercyaan Itu sudah tiada......

***** syukur...pilihanku tepat... ♡♡♡♡

By Pija

♡♡ Sebening Rindu..♡♡

Terlalu payah rasanya untuk aku mencoret rasa ini..terlalu banyak perkara yang bermain di ruang fikiranku saat ini...
Kita telah saling mengenali..adakalanya aku seperti telah kehilangan diriku yang dulu... sejujurnya aku merindui diriku yang dlu... telah trlalu lama perasaan ini ku pendamkan...kerna nasip menimpaku membuatku berubah menjdi insan yang suka berdiam... tidak trtahan rasanya hati...terlalu berdosa jika ianya tidak terluah dan berterusan terpendam sahaja dilubuk hati....
John...mafkan aku jika segala apa yang aku lakukan padamu selma hubungan kita ini tidak spt apa yg engkau inginkan... ketahuilah olehmu bahawa aku amat merinduimu..yang menangis tersedu2 ketika aku bersendiri mengenang semua saat manis kita bersama...♡♡♡♡
John...aku sggup menjdi penjagamu dan menyerahkn sluruh hdup ini jika diberi pluang...tiada apa yg mampu aku berikan kepadamu..kecuali sekeping hati ini utk kau sayangii...Buat sekian kalinya... aku ingin menyatakan padamu bahawa aku amat menyintaimu... izinkan aku menyayngimu buat selama-lamanya.....kau tetap dihatiku... kau seorg yang amat istmewa buatku...sesunguhnya aku amat merasa bahagia sewaktu menghabiskan masa2 kita bersama..kebahgiaan yang sukar digmbarkan dengan kata2.....walauapa pon aku akan terus mengenalmu.. menyayngimu... kerna ku cintaMu...
Dikejauhan ini... sampaikan rindu ini buat insan yang selalu menghiasi hari2 ku agar ia terus mekar dihati ... dan terus bertapak dlm sanubari....
Ketahuilah sayang... sunguh kita jauh... kau sentiasa ada dlm hati... percayalah.. asal kita tahu apa erti cinta sejati... semoga ia kekal sampai ke maTi.... ♡♡♡♡♡♡♡

By Pija

CinTaKu TakdirMu

Siapa Kita mahu mencabar takdir?? Dunia yang selama ini penuh dengan warna warni mula gerhana dlm sekelip mata hnya kerna mahu mencari bahagia yang kian lama tercicir.. sunguhpon begitu dia masih dapat melihat dan merasakan biasan bulan dan bintang ada di mana2... kala hati ku sayu akan kerakusan itu.. aku ditingalkan dengan tanda nokta.... 
Aku hanya mampu berdoa... supya hti kecilku bisa sembuh akan tercalarnya luka lalu... ku pujuk sang hati agar mampu kuat..dan jangan pernah rapuh mengenal erti sebuah cinta... mungkin slama ini aku disakiti kerna aku tidak pernah tahu hati sedang disakiti...namun stelah puas ku menderita akan hti ini.. akhirnya aku menemui cinta kembali.... Takdir yang datang bagaikan sengaja mempermain-mainkan perasaanKu... sedangkan luka lama itu masih basah dibekukan darah merah....
Dulu Aku pernah berjanji.. bahwa hti ini akan segera ku tutupi dengan perasaan yg membencii akan seorang insan bernama lelaki...hnya kerna aku sgt menderita mengenal cinta..  namun aku masih waras memikirkan takdir tuhan... tidak aku sanggup menzalimi ketentuan jodoh tuhan... ku pasrah segala... ku teruskan hari2ku dengan perasaan malu dan hina.... ku tetap berdiri kuat demi memujuk hati yang sedang sakit.... aku dpat rasakan keadaanku sangat kuat..setitis air mta tak pernah aku jatuhkan depan mreka2 yg menghinaku.. malah aku masih bisa berjenaka dan tersenyum walau ku tahu masih tersedia insan membenciku.... namun, siapa sangka disebalik senyumanku rupa2nya ada cerita duka yang bisa terbongkar...sekelip mata aku diduga lgi dengan cinta...Saat hati dihurung kecewa.. muncul insan bernama John menyembuh Luka... walhal dia mengtahui kisah hitamku...ku tak pernah bersembunyi.. bagi ku kejujuran itu adalah hak dia utk berfikir mahu bersamaku... namun sikap nya yang membuat ku sembuh... sikapnya telah membuat ku terharu..malah dia sntiasa menyokongku sunguh ku terjatuh... dia pengubat segala sengketa dihatiku.. dan telah dia menerimaku..!! mungkin ini kah cinta sejati ku...??? Kerna ku merasa dia memberiiku sinar cinta baru... Aku melayari mahligai dri air mata selama ini... Tpi kini aku melayari mahligai dengan ukiran senyuman manis di bibir....aku mahu bersamamu slamanya.... ku padam semua sengkata lama di hti...ku lemparkan semua kengan lama agar tiada rindu mencengkam jiwa... kerna ku sedar cinta dlm hti telah pudar dibawah arus masa.... yang hanya mampu ku sedar cinta ini kian mekar dan mampu melenyapkan segala duka lma... kerna itu ku kata kau penyelamat hati ku semua... kasih syg dan perhtian kau berikan telah disenangi dihatiku..hnya aku yg dahagakan perhatian seorang kekasih tlah kau memenuhi impianku..setiap saat nama mu meniti dibibirku dan mengusik sanubariku...asal kau tahu aku kini bangkit semula atas kekecwaan semalam utk meneruskn hidup..aku memilihmu.. kerna ku tahu kau ikhlas menerimaku... aku sudah penat...aku penat berperang dengan kedukaan.. aku sudah penat dikecewakan.... ku harap dan berdoa kau dpat menyempurnakan hidupku.... ku berharap dan berdoa agar tuhan bersama kita disetiap2 doa2 yang tulus....
A'beyy...jangan pernah penat menahan derita cinta kita... jangan pernah penat menahan sengketa dijiwa... kita perthankan semua selagi terdaya... kerna kita hrus bersedia..bahwa cinta kita bkn utk ketawa sahaja... perlu bersdia utk berduka sektika... skurng2ny kita sedar akan apa itu sengketa... hanya hati dan persaan mampu mengubah.... ku mohon agar insan ku syg mampu bertahan demi sebuah cinta yg utk selamnya...

By Pija...

Jumaat, 7 Mac 2014

Bahagia Itu Milik Kita

SebenarNya ku akui.. aku semakin Sayang dengan Ny.. Ntahlah..Makin Hari ku rasa dia makin membuat ku merasa sentiasa dihargai.. belum pernah lagi ku merasa sebegini.. Mungkin Ini kah Permulaan Cinta...Tapi sebelum Ini aku juga pernah merasa cinta.. Ku rasa cinta yang sama.. Normal jika ku kata Permulaan cinta itu memang indah.. sama sperti yang ku rasa kini.. Bukan tujuan ku untk Membuat persamaan.. tpi ini kenyataan.. Bahwa diawal percintaan memang manis dan indah belaka....
tapi seriuss ku Kata cinta kali ini lain ceritaa... mungkin cinta yang lebih dewasa,,, kalaw dlu cinta yang indah namun selalu bersengketa..sukar menylesaikan masalah.. kerna masing2 ego yang sama... tapii kali ini.. aku merasa keserasian itu ada.. ku merasa bahagia... bahagia bila disampingnya.. dialah pengubat segala duka ku slama ne.. dia juga telah membuka hatiku untuk menerima keikhlasan lelaki itu kembali...
tahakx sayang... menyinari hari2 ku kini.. kadang2 ku merasa adakah aku layak bersama mu... sedangkan aku tidak punya apa2.. hendak disebut sikap.. Sikap ku lah paling Buruk didunia ini... tq kerna masih mahu mernerima ku lagi... akan ku hargai hubungan ini... semoga Tuhan merestui hubungan kita....ku sunguh2 ingin bersama mu..menungu takdir menyatukan kita nanti... mungkin aku tlah banyak mengenal erti duka... dan kerna itu tuhan menemukan kita berdua... aku sunguh merasa bahgia.... dan aku tidak mahu berduka lagi...Aku mhu kau merasa bahawa bahagia itu milik kita A'beyyy......
mafkan aku andai selama hubungan kita, aku pernah berlaku kasar dan membuatmu slalu merasa sakit.. percayalah.. aku juga berusaha menjadi yang terbaik.... kerna ku tahu.. aku tidak baik.. cuma aku mampu kata aku ingin yang terbaik.. terima lah aku seadanya.. seperti mana aku menerimamu sedaanya..... kau insan terindah untuk ku... selama ku mengenal cinta.. ini hadiah paling berharga pernah ku terima.. iNdahnya percintaan diawal perkenalan.. telah membuat ku merasa cinta yang agong tak akn pernah dipisahkan..
Semua ada pada dirimu sayang.. tak perlu aku berkata lagi.. insan spt mu cukup sempurna utk ku... 
Cuma ku pinta... Tegur lah aku jika ku salah... Bimbinglah aku jika ku sesat... Sayangilah aku selamanya.... hargai aku seadanya..dan pimpin lah aku supya aku menjdi insan yang Kuat meniti hari2 penuh pancroba...
ku berdoa agar kita sentiasa bahagia sayang...
ku merasa gembira sekarang.. hanya itu mampu ku coret kerna ku tahu sukar utk ku ungkapkan..
hari2ku sangat bermakna andai kau sentiasa ada untuk ku...
Rindu ini tidak pernah hilang...
Sayang Ini tak akan Hilang...
Cinta ini tak akan pudar..
malah Ku rsa Semakin hari Semakin Sayang..........

Love U .. Miz U...

By Pija

kEKSiH aBaDi

Selasa, 4 Mac 2014

OnLy YoU... ♡♡♡

Sayang Itu tak Akan Terhentii...
Sampai ke akhir Nantiii....

Kau SinaR HatI Ini.....

Tentang Rasa, TentaNg Cinta, Tentang Dia..

RiNduKan Mu

Rindu itu Datang Menyapa....
MenginGati setiap Saat Kita Berdua..
Ku pasrah Segala .....
KerNa Ku tahu Kita Pasti Bersama..

                      Jarak Antara Kita Penentu Segala
                      Rasa Dihati Dihimpit Duka
                      Mengapa JaraK itu Pemisah
                      Sakit Ku rasa, Insan seperti Kita....

A'bey...I Miss You.. Aku RindU..
Setiap Saat Ku merasa Sesuatu..
Yang Kau mungKin MilikKU..
seMoga Hubgan Ini DiresTu

                    A'bey... IndaH nya Cinta Kita..
                    Dan Cinta Itu Milik Kita berdua....
                    Hargai Lah Ia..
                    Agar Kita Terus Bahagiaa...



By Pija



Ahad, 2 Mac 2014

Aku Sendiri Lagi

AKu sendiri Lagi...
Sedih Mengnang nasip diri...
Mengapa Aku diperlakukan begini...
Sedangkan cinta ku ikhlas dan suci...
Aku sendiri Lagi...
Berdepan Hari2 ku sendiri...
Tanpa menyedari hati sedang dilukai...
Ku mohon agar ia pulih Kembali...
Aku sendiri lagi..
Mungkin ini lah jalan yang perlu di lalui...
Kerna aku tahu ada sinar menanti....
Disaat kematian telah menghampiri...
Aku sendiri lagi..
Ku doa kau kan bahagia pasti..
Jangan pernah berduka lagi..
Tabah kan hati semoga ia berseri pasti...

By Pija

DerIta Ku

Selama ne.. aku sering disakiti... aku bertahan demi sebuah kehidupan.. aku tahu sakit itu sementara.. tpi pernah kamu sedar hati aku sakit??? Tapi aku tahu.. walau sakit mna pon hati aku.. aku tak mampu berbicara apa2.. aku hanya boleh berdiam dan terus berdiam... atas kesilapan lalu aku dihukum seperti ini... namun semua itu ku jadikan perjuangan ku demi satu kehidupan penuh penderitaan... orang sekeliling bijak menghakimi.. dan sakitnya adalah aku! Dlm aku disakiti aku mengharap insan ku sayang datang menghampiri dan memujukku utk terus kuat.. ternyta saat itu dia yg bergelar kekasih tidak pernah tahu sakitku waktu itu... lebih sakit apabila aku tpksa memprjuangkan cinta yang tidak pernah ku rsa erti bhgia.. aku ttp setia... wp sepnjng hubgan itu aku trasa kosong dan sunyi.. cuma dia sgt baik.. baik utk aku merasa selmat pabila didampingi...syg aku ketika itu mmg sukar utk hilng wp aku tahu dia juga telah curang diblkngku.. semua itu ku ttp kuat utk bersabar...
Tiba msa kesakitan itu tlah ku akhiri kerna ku tlah bjumpa seaorg insan yg ku rsa sgt istmewa... mmg benar org kata.. diawal percintaan semua indah belaka.. apa yg mampu ku kata dia lah yg terbaik pernh hdir dlk hdup ku... nmun sejak akhir2 ini.. hati ku kian kosong.. dia semakin tindak memhmi.. mungkin kesibukan menghlang segala... adakah sakit lama berulng semula??? Aku tak mahu rsaaa keskitan itu lagi... biarlah aku berdiam sendri.. demi sebuah perasaan yg diangap suci.. selagi aku boleh bersabar... akan aku sabar.. selgi ku mampu pertahankan semua ini aku akn bertahan...
Thnx awak... cz menghiasi hri2 ku dgn indah wp ku sedar ia sedang beralih arah... sakit ku rsa.. tpi bila ku banding khidupan hati ku dhulu dan skrg mmg jauh beza..dahulu aku masih mampu dan kuat wp aku sdg sakit.. knp skg aku xdpt kuat???? Sikit jak sakit ne.. sabar lah...Tak apa... ada jodoh kita pasti bersama...

By Pija

TenTang Dia

CinTa dan Masa

Telahku kenali dirimu sebnar....kutrima dri mu seadanya.... ku kesal mengapa pertemuan itu lewat utk dirasaiii... nmun ku pasrah ketentuan pencipta..asal kaw thu ku ingin kaw slmanya ada dismpingku.... smpai saat ku akn mntup mta..
Semakin ku mengnali.. ku tpksa menhan pedih dihti krna ku sedar ada ruang bercahaya kian menyinari ..ku sabar dan berdoa agar cinta itu kian bersemi..
Kini ku mrasa terlalu lma utk menahan rindu dihti.. ku than dan diamkn..menghrp kau faham dan memujuk ku tika ku berasa kosong...kerna kau thu ku cuma punya kmu utk merasa stiap keluhan dlm hti ini.... angapan ku silap slma ne.. mungkin kau perlu ruang utk lbih mgenali... atau berhnti mengenali... :-(
Stiap saat yg kmu berikn utk ku..ku hrgaiii dan ku ilhamkn menjdi satu pembkar smgatku utk trus brani dan bngkit mghrungi semua dugaan... namun semua tu terkdg musnah seketika ats keterbtasan msa yg ada... msa itu punya kmu.. aku kdg2 mrsa sgt mcemburui msa yg ada... aku perlu kmu..perlu suara kmu tika aku merasa jatuh!!! Aku mnusia lemah... aku tak sekuat mreka...aku lemah...slma ne aku bdiri sndri mnhan sakit dihti... mungkin aku silap krna khdiran kau dlm idupku tlah ku jdikn dinding tpt ku bersandar demi sebuah hti yg kian rapuh....andai masa itu bisa di jual beli.. akn ku beli msa yg ada.. nmun sume tu cuma imaginasi nakal yg bermain dlm benak fikiran shja..
Eeemmm.... msa membtaskn seglanya... msa tak memberi kebhgiaan sebnrny.. mlh masa membuat hti yg rapuh trus hncur...
Kesian kmu whai masa..... ku salahkn kmu kerna kau tidak pernah adil utk aku.....
Cuma kli ini ku bhrp agar ada msa yg simpati dgn insan spt aku...