Rabu, 19 Mac 2014

AndaiNya Kau tahu

Apa yang ku rasa skrg??? Kenapa tiba2 aku mengisss... knpa tiba2 emosi aku tergangu??? Semua kerna apa....??? Emmmm......
Actly.... i miss u dear... miz sgt2.... evry 2nd ingt u... sayangny... aku trpksa membiasakan diri dan menerima stiap hakikaat kenytaan yg ada.... aku tau kau bz... aku try utk paham... tapiii... kau tau aku merasa sgt sunyi.... aku terpksaa positifkn diri sedgkan aku merasa sakit....pada waktu aku memerlukan.. kau tiada utk dgr semua keluhan hti aku... kerna aku faham...kau sangat bz waktu itu... trpaksa aku sendri pujuk hti ini.... sehingaa aku mencari jalan demi menjga hti ini lagi.... kerna aku tau aku boleh berdiri sndri... disana aku mulai sedar... tidak semua perkara mampu kita luah dgn org yg kita syg.... bila hti dah sejuk tak guna kita cerita perkara yg dah lepas.. aku trlalu sygkan kau... silap nya aku.. kerna kau kujdikan dunia ku... kerna itu aku merasa sgt sakit apbila keadaan selalu membataskan segalanya.... aku cuba fahami situasi yg ada... aku cuba..dan aku cuba utk menerima segala situasi mu... namun tipu ku kata aku terima...........
Aku gagal.... gagal menerima situasi itu.....
Tapi aku cuba.... aku tak akn berputus asa utk mcuba memahami kamu....... aku faham kerja kamu....... cuma aku sentiasa perlukan kmu.... aku sntiasa cemburu dengan masa yg rapat dengan mu..... tapi... jujur ku kata.. kau tak bijak membhgikan masa dlm stiap kdaan mu.... aku trasa tersisih.... kau terlalu komited ngn kerja...is it fair?? Is it Normalll??? Yupp... aku bljr utk trima...
Ingat lah 1 hal.... kita mcm mna bz pon... jgn pernh abaikan org yg kita syg.... jgn pernh buat htinya terasaa dgn stiap kata2 di stiap kali kesibukan membataskan segala... kerna kita telah membuatnya sedih sbnrny... wp kita berebut2 mencari ruang demi bertnyakan khbr...bg kita itu sudh ckup..sekurng2ny kita ada beertnya khbr...tapi ketika kita sedng bertnya khbr isu apa yg diceritakan???  seboleh2ny tak perlulah bualkan isu soal kesibukan kerja.. kerna kesibukan itu lah yg membuatkan dia tersisih....kamu membuat dia tersisih... dan pada waktu kamu free.. kamu menpersoalkan soal kerja yg BuzY..... dan dia hanya mampu berdiam... dan berkata ya..ya...ya..... lebih baik tak perlu bertnya khbr....!
Mafkn aku... mungkin aku trlalu sygkn mu... mafkn aku krna bersikp spt ini...
Bukn ku pinta... cuma hti seorg pmpuan sememgny sebgini.... tak perlu kaw faham.. asal kaw tahu sudh memadaiii.... lebih baik bersndiri... sekurng2ny kita berfikir dmi sebuah kehidupan dlm perhubgan....
Bukan style saya marah2 melulu... bukan style berckp demi hak sya, sdgkn sya yg bersalah.... sya cuma mahu berkata tanpa mulut... itu lebih baik dari berkata mengunakan khidmt mulut.... kerna aku tahu... situasi itu bukan hak saya....

By pija