Sabtu, 8 Mac 2014

CinTaKu TakdirMu

Siapa Kita mahu mencabar takdir?? Dunia yang selama ini penuh dengan warna warni mula gerhana dlm sekelip mata hnya kerna mahu mencari bahagia yang kian lama tercicir.. sunguhpon begitu dia masih dapat melihat dan merasakan biasan bulan dan bintang ada di mana2... kala hati ku sayu akan kerakusan itu.. aku ditingalkan dengan tanda nokta.... 
Aku hanya mampu berdoa... supya hti kecilku bisa sembuh akan tercalarnya luka lalu... ku pujuk sang hati agar mampu kuat..dan jangan pernah rapuh mengenal erti sebuah cinta... mungkin slama ini aku disakiti kerna aku tidak pernah tahu hati sedang disakiti...namun stelah puas ku menderita akan hti ini.. akhirnya aku menemui cinta kembali.... Takdir yang datang bagaikan sengaja mempermain-mainkan perasaanKu... sedangkan luka lama itu masih basah dibekukan darah merah....
Dulu Aku pernah berjanji.. bahwa hti ini akan segera ku tutupi dengan perasaan yg membencii akan seorang insan bernama lelaki...hnya kerna aku sgt menderita mengenal cinta..  namun aku masih waras memikirkan takdir tuhan... tidak aku sanggup menzalimi ketentuan jodoh tuhan... ku pasrah segala... ku teruskan hari2ku dengan perasaan malu dan hina.... ku tetap berdiri kuat demi memujuk hati yang sedang sakit.... aku dpat rasakan keadaanku sangat kuat..setitis air mta tak pernah aku jatuhkan depan mreka2 yg menghinaku.. malah aku masih bisa berjenaka dan tersenyum walau ku tahu masih tersedia insan membenciku.... namun, siapa sangka disebalik senyumanku rupa2nya ada cerita duka yang bisa terbongkar...sekelip mata aku diduga lgi dengan cinta...Saat hati dihurung kecewa.. muncul insan bernama John menyembuh Luka... walhal dia mengtahui kisah hitamku...ku tak pernah bersembunyi.. bagi ku kejujuran itu adalah hak dia utk berfikir mahu bersamaku... namun sikap nya yang membuat ku sembuh... sikapnya telah membuat ku terharu..malah dia sntiasa menyokongku sunguh ku terjatuh... dia pengubat segala sengketa dihatiku.. dan telah dia menerimaku..!! mungkin ini kah cinta sejati ku...??? Kerna ku merasa dia memberiiku sinar cinta baru... Aku melayari mahligai dri air mata selama ini... Tpi kini aku melayari mahligai dengan ukiran senyuman manis di bibir....aku mahu bersamamu slamanya.... ku padam semua sengkata lama di hti...ku lemparkan semua kengan lama agar tiada rindu mencengkam jiwa... kerna ku sedar cinta dlm hti telah pudar dibawah arus masa.... yang hanya mampu ku sedar cinta ini kian mekar dan mampu melenyapkan segala duka lma... kerna itu ku kata kau penyelamat hati ku semua... kasih syg dan perhtian kau berikan telah disenangi dihatiku..hnya aku yg dahagakan perhatian seorang kekasih tlah kau memenuhi impianku..setiap saat nama mu meniti dibibirku dan mengusik sanubariku...asal kau tahu aku kini bangkit semula atas kekecwaan semalam utk meneruskn hidup..aku memilihmu.. kerna ku tahu kau ikhlas menerimaku... aku sudah penat...aku penat berperang dengan kedukaan.. aku sudah penat dikecewakan.... ku harap dan berdoa kau dpat menyempurnakan hidupku.... ku berharap dan berdoa agar tuhan bersama kita disetiap2 doa2 yang tulus....
A'beyy...jangan pernah penat menahan derita cinta kita... jangan pernah penat menahan sengketa dijiwa... kita perthankan semua selagi terdaya... kerna kita hrus bersedia..bahwa cinta kita bkn utk ketawa sahaja... perlu bersdia utk berduka sektika... skurng2ny kita sedar akan apa itu sengketa... hanya hati dan persaan mampu mengubah.... ku mohon agar insan ku syg mampu bertahan demi sebuah cinta yg utk selamnya...

By Pija...