Ahad, 2 Mac 2014

DerIta Ku

Selama ne.. aku sering disakiti... aku bertahan demi sebuah kehidupan.. aku tahu sakit itu sementara.. tpi pernah kamu sedar hati aku sakit??? Tapi aku tahu.. walau sakit mna pon hati aku.. aku tak mampu berbicara apa2.. aku hanya boleh berdiam dan terus berdiam... atas kesilapan lalu aku dihukum seperti ini... namun semua itu ku jadikan perjuangan ku demi satu kehidupan penuh penderitaan... orang sekeliling bijak menghakimi.. dan sakitnya adalah aku! Dlm aku disakiti aku mengharap insan ku sayang datang menghampiri dan memujukku utk terus kuat.. ternyta saat itu dia yg bergelar kekasih tidak pernah tahu sakitku waktu itu... lebih sakit apabila aku tpksa memprjuangkan cinta yang tidak pernah ku rsa erti bhgia.. aku ttp setia... wp sepnjng hubgan itu aku trasa kosong dan sunyi.. cuma dia sgt baik.. baik utk aku merasa selmat pabila didampingi...syg aku ketika itu mmg sukar utk hilng wp aku tahu dia juga telah curang diblkngku.. semua itu ku ttp kuat utk bersabar...
Tiba msa kesakitan itu tlah ku akhiri kerna ku tlah bjumpa seaorg insan yg ku rsa sgt istmewa... mmg benar org kata.. diawal percintaan semua indah belaka.. apa yg mampu ku kata dia lah yg terbaik pernh hdir dlk hdup ku... nmun sejak akhir2 ini.. hati ku kian kosong.. dia semakin tindak memhmi.. mungkin kesibukan menghlang segala... adakah sakit lama berulng semula??? Aku tak mahu rsaaa keskitan itu lagi... biarlah aku berdiam sendri.. demi sebuah perasaan yg diangap suci.. selagi aku boleh bersabar... akan aku sabar.. selgi ku mampu pertahankan semua ini aku akn bertahan...
Thnx awak... cz menghiasi hri2 ku dgn indah wp ku sedar ia sedang beralih arah... sakit ku rsa.. tpi bila ku banding khidupan hati ku dhulu dan skrg mmg jauh beza..dahulu aku masih mampu dan kuat wp aku sdg sakit.. knp skg aku xdpt kuat???? Sikit jak sakit ne.. sabar lah...Tak apa... ada jodoh kita pasti bersama...

By Pija