Isnin, 31 Mac 2014

Susah ShanGat Ke Nak PAham Kaum I ne???


“Sebaik-baik wanita ialah wanita yang apabila engkau memandang kepadanya ia menggembirakan kamu, jika engkau memerintahnya ia mentaati perintah tersebut dan jika engkau bermusafir dia menjaga harta engkau dan dirinya.”...

 Secara jujurnya, aku menulis kali ini dengan rasa penuh bimbang.. Chewahhh..BimbangLah sanggat...heheh Entah mengapa hari ini, aku begitu Terfikirinn gItuuu dengan isu ini. Seolah-olah aku belum menemui apa yang dicari atau merasakan apa yang berlaku adalah satu kesilapan. Malah aku merasa takut adakah kita sedang membuat pilihan yang betul. dan Untuk wanita seperti aku, yang terlalu sukar untuk difahami, aku bimbang, pemilik tulang rusuk itu kesal kerana memilihku.....................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Akaidaiiiiiii.., tak mengapalah, berserah sahaja kepada ALLAH.. Sesungguhnya Allah telah merencanakan segala yang terbaik buat kita semua. Wanita yang baik, untuk lelaki yang baik. Namun cukup baikkah aku untuk mendapat lelaki yang terbaik? Apa yang aku pasti, setiap wanita tp bukan semua OK, bukanlah mengharapkan kekayaan, kehebatan, darjat dan pangkat dari seorang lelaki untuk membahagiakannya. Seorang teman hidup yang pandai mengambil hati, memujuk rayu jika diperlukan, bercakap lemah lembut dan rajin bergurau senda, ia sudah cukup dan memadai.....hehheh
Bak Kata Pujanggaaa..“Perempuan umpama cermin, mesti cermat dan halus bila berhadapan dengan mereka.”  Sensitif, cepat kecil hati, merajuk dan minta dipujuk memang sifat wanita. Tetapi tak semua orang memahami hakikat ini. Sebab itulah zaman kini, penceraian perpisahan menjadi norma...Cett... SebOk tol aku...... heheh!! Cakap Jew... Tak Da maksud Pon....
tapi apa yang pasti wanita memang sukar difahami. Hanya lelaki yang benar-benar memahami fitrah penciptaan wanita yang bisa mengetahui isi hati seorang wanita tanpa perlu wanita itu menuturkannya. huhuu Kata2 ne ada Aku uPdte kt Status FB aku tdi pagi... NtahLah suka Ayat Ne...!!
lol... Merapuu!!!...ceTTTT...............

****Perasaan Ini adalah saya....Bukan siapa2 tapi itu adalah saya.......

Selepas sorang wanita jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..
Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan.... Hahahah KenaliLah aku... cheeeee!!! Betul2 ne... Aku ckp benda Yg betuL2 berlaku jewww Ok... lalalal

Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka...Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain......WALAUPONN!!!! dengarrr ok...WALAUPONN......

Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang ...sebab itu ramai wanita yang bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya...tulah Kaum aku ne ramai yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan...Tak HeranLAh tu....

Manja---Walaupun dia adalah seorang wanita yang pandai berdikari, naluri mereka masih lagi tetap seorang wanita xkan jadi naluri Lelaki Kott... Pelikkkk2!! wahahah... Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama lelaki, namun juga dengan orang lain seperti sahabat atau keluarga.
Ingat kalau pempuan merajuk itu bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian...KononNyaLAh....

Seks bukanlah segala-galanya buat wanita kerana wanita diciptakan dengan sembilan nafsu dan satu akal. Mereka mempunyai nafsu yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. Lelaki pula dijadikan dengan sembilan akal dan satu nafsu. Fungsi sebenar lelaki ialah membimbing wanita dan bukan menghanyutkannya..
 Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui. Semua wanita mahukan seorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati dan lelaki juga perlu ikhlas mencintai wanita.




Apa2 Pon aku malas dah Mo menulis.. Kalaw becakap jak terus otomatikk tertulis dlm entri ne kan best,,,, hahahh yalah.... tak perlu lah typing2... just ckp jak kan.. hahahahahah












emmmm....... Bubayyyy...


By Pija..