Jumaat, 11 Julai 2014

Alhamdulilah.. SYUKUR kepada ALLAH S. W. T


Assalamulaikum.. Buat Cinta hati John Liti MMy syg Ddy sgt2....

Emmm.. Baru hri ne ada masa Mo MengUpdte Blog yg sudah Berhabuk Dan BerKutu Ne...ActLy aku Sedih Bila apa yg ku mahu slama ne tak seperti yang dirancang.. Yalah, dah namanya manusia... kita tau apa jak... rancang jak pon.. Yang menentukan semuanya TU Allah SWT OK... apa2 Pon pasrah Dan berserahhh.. Hihiihiiiii..............

Aku bersyukur finaly aku telah dimiliki oleh org yang aku cinta.. tu lah namanya JODOH.. siapa sangka kan.. Kawan pon xsampai setahun... masih hangat2 dilamun Cinta Lgi tu,, terus berkeinginan mengikat tali kasih yang suci dan diredohiiii ALLAH... Tak nak tipu diri lah, mmg mula2 dulu aku banyak berfikir.. betul kah dia jodoh aku? Mampu kah aku tunaikan kewajipan aq sebagai seorang isteri? soleha kah aku ne? boleh kah aku..? dia Convet masuk agma aku!! semua tu aku Kepikirinnn gituuu... sampai 1 tahap aq hampir Mhu Rejek Dia... tapiii Allah lebih mengetahui... JODOH ALLAH itu psti.. Aku berkhwin dengan Husben kesygan juga akhirnya... kan..kan..kan.. hehehe...

Aku tahu.. Kalau semua ini bukan dari keikhlsan diri sume tak akan bermula kan....Hari makin hari usia mkin meningkat.. KU pikir Bila tiba nya wktu Mati.. bersedia kah aku? fuuuuuuuuuuuu.. aku punya suami yg mengikut agama ku... ku lihat dia begitu Ikhlas... Aku berubah demi utk pedoman hidup... berubah demi kesjhtraan hidup & Berubah utk mencari bekalan di akhirat sana kelak.. Ku tahu, aku pernah melalukan dosa yang sangat besar,,,Namun Allah telah beri Jalan pada ku untuk mencari sinar Kehidupan agar aku tahu Dunia hanya lah sementra..Yaaaa... ini lah Jalan KU!!!!!!!!  kini ku sedar hidup ini sangat bermakna andai kita sudah bersedia....

Aku dan suami merangka perlahan-lahan mencari keikhlsan doa... Aku mulai belajar semula apa itu islam aku mulai Menutup aurat..dan keikhlsan ku adalah benar.. Aku tak mahu menaggung sakit lagi,,, Dia suami KU.. biarlah aku bawa dia mengikut jejak agama ku.. Alhamdulilah.. Solat sudah menjadi kewajipan dlm diri ku kini..((wp ku tahu telah bertahun2 lamanya solat  ku tingalkan))... namun syukur alhmdulilah.. ku mohon agar Petunjuk Allah itu ada...
Lebih Mengembirakan aku... Suami ku telah mula mendirikan solat wp baru 3Bulan kami mendirikan masjid.. aku bersyukur.. Jodoh ku adalah dia...!!! Akan ku didik diriku menjdii insan yang mulia d cc ALLAh.. dan akan ku pastikan Suami Ku mampu melaksanakan tanggungjwp sebagai saudara Islam yg baru dalam mengenal Agama islam.. Agama ALLAH..

Tq ALLAH... Tq memberi ku jalan hidup ini.. hanya tempat mu ku bersujud...
Semoga Hubungan Kmi suami isteri berkekalan hingga ke Jannah... Aminnn...

Buat suami tercinta,,,
Ingat ALLAH.. INgat Hidup ini sementara... Akhirat itu selamnya.. Persiapkan diri dengan Bekalan..
Perlahan2 Kita kayuh .. Untuk Berjaya mencari Islam..
Ingat MMY selalu ya... Wp kita Berjauhan.. Angap itu dugaan ALLAH..
Sabar.. DOA dan Tabah yaa...

 Jangan LUpa sOlat.... Selalu Berdoa...
Doa untuk Mak bapa, Fmily, Mentua.. isteri.. dan kesjhtran Hidup...

Pija--