Selasa, 24 Februari 2015

Hidup Ini Jalan Ku..

Huu haaa huuuu haaa.. lama Tak updte Blog wooooo... Berhabuk bagai ehhh!! pertama-tamanya aku nak kata aku rasa sangat bahagia... bahagiaaa..bahgaiaaaa...lebih2 lagi sekarang dah ada BABYYyyyyyyyyyyyyyyy.... yehOooo.. dah Jadi Mama rupanya!!! tapiii yang sodiH nye... ENCHIK Husben tingal jauh.. so aku ngn BBy ditingalkan berdua di sini.... uuwwwwaaaaa sedihnya..!!! hurmmm...tu Lom sedih g.. bru sedih tahap Gatay jewww... YG ne sedih g,, hari aku bekerja terpaksa hantar anak ke rumah pengasuh,,,,, weyyyyy... PENGASUH tuuu,,, Aku tak relaaaaa!!!!!! but, wht to do Pok.. xda pilihan....Apa2 pon semoga anak ku sihat2 selalu bila mama xda depan mata yaaaa cayangggggg...

                                           ***********************************

aku bersykur kerana allah pertemukan aku jodoh.. jodoh yang aku sendiri tak pernah fikir bila dia hadir.. tup2 jew dah khwin... pas tu ada Anak.. waaaaa betul2 anugerah terindah kan.. Siapa yang tak mahu ada keidupan sendiri.. ada family sendiri kan.. asik hidup membujang jew.. kehidupan bujang paham2 jew lah... suka hati buat itu ini.. stakat couple2 tu alahhhh... bila2 ko boleh lepaskan..bukan Confirm pon,, nak hargai pon fikir 2 3 4 5 kali kotttt...heheh..
Serius aku kata... aku sayang kan kehidupan aku sekarang ne.. kehidupan yang amat bermakna.. sanggat..sanggat..sanggat bermakna.... tak tau mcm mana nak explain... kehidupan yang hampir lengkap.. bersyukur sangat encik husben seorng yang baik dan bertngjwp... and bersykur ada anak comel macam muka i gituuuuuuuuuuu....

emmmm... Apa2 pon semua ne sudah tertulis jalan hidup ku,, tp kalau aku tak pilih jalan ini mungkin aku xmerasa apa ertinya bahagia,,, aku percaya.. Allah sudah rancang yang terbaik untuk aku dan hesben...
emmmm...macam2 juga kita lalui bersama.. jatuh bangun semua kita sama2.. tak da satu orang pon tau kita jatuh,, kita sakit ke.. Tak ada Ok.. Apa org tau Nk judge Kita supya mreka nampak kita jatuh tersungkur pas tu luka berdarah.. PergHhhhhhhhhh,,, Ayat Mcam apa!!

Apa2 Pon.. Apa yang aku kecapi hri ini bukan satu Tanda Angkuh,, tp ini tanda syukur kurniaan allah..
Kini hidup aku tidak sendiri lagi.. aku suda punya seorng anak... anak bah anakkkkkkk,,,,siapa tak mau anak...hehehe orang Bodoh bengap badigol jak tu xnak anak... hehe
emmm.. Hidup ne kita tak perlu lah dia cari kita.. tapi kita kena usaha cari apa erti hidup.. kan..kan..kan
tak guna lah hidup bertahun tahun tapi tak tahu cari apa yang kau nak dalam hidup kau,, nak harap khidupan tu dtg mari p tempat kau.. emmm memang takkk arhhhhhh...

so fikir2kan lah k.. tengok kehidupan org kita cemburu dan asik nk menjatuhkan mereka..
tapi tak nak usaha.. emmm Manusia,,manusiaaaa.. ini lah manusiaaa...

Apa2 Ponn Syukur anugerah Allha.. Anugerah Paling INDAH!!!!
ok lah..Chowww....daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa





Jumaat, 11 Julai 2014

Alhamdulilah.. SYUKUR kepada ALLAH S. W. T


Assalamulaikum.. Buat Cinta hati John Liti MMy syg Ddy sgt2....

Emmm.. Baru hri ne ada masa Mo MengUpdte Blog yg sudah Berhabuk Dan BerKutu Ne...ActLy aku Sedih Bila apa yg ku mahu slama ne tak seperti yang dirancang.. Yalah, dah namanya manusia... kita tau apa jak... rancang jak pon.. Yang menentukan semuanya TU Allah SWT OK... apa2 Pon pasrah Dan berserahhh.. Hihiihiiiii..............

Aku bersyukur finaly aku telah dimiliki oleh org yang aku cinta.. tu lah namanya JODOH.. siapa sangka kan.. Kawan pon xsampai setahun... masih hangat2 dilamun Cinta Lgi tu,, terus berkeinginan mengikat tali kasih yang suci dan diredohiiii ALLAH... Tak nak tipu diri lah, mmg mula2 dulu aku banyak berfikir.. betul kah dia jodoh aku? Mampu kah aku tunaikan kewajipan aq sebagai seorang isteri? soleha kah aku ne? boleh kah aku..? dia Convet masuk agma aku!! semua tu aku Kepikirinnn gituuu... sampai 1 tahap aq hampir Mhu Rejek Dia... tapiii Allah lebih mengetahui... JODOH ALLAH itu psti.. Aku berkhwin dengan Husben kesygan juga akhirnya... kan..kan..kan.. hehehe...

Aku tahu.. Kalau semua ini bukan dari keikhlsan diri sume tak akan bermula kan....Hari makin hari usia mkin meningkat.. KU pikir Bila tiba nya wktu Mati.. bersedia kah aku? fuuuuuuuuuuuu.. aku punya suami yg mengikut agama ku... ku lihat dia begitu Ikhlas... Aku berubah demi utk pedoman hidup... berubah demi kesjhtraan hidup & Berubah utk mencari bekalan di akhirat sana kelak.. Ku tahu, aku pernah melalukan dosa yang sangat besar,,,Namun Allah telah beri Jalan pada ku untuk mencari sinar Kehidupan agar aku tahu Dunia hanya lah sementra..Yaaaa... ini lah Jalan KU!!!!!!!!  kini ku sedar hidup ini sangat bermakna andai kita sudah bersedia....

Aku dan suami merangka perlahan-lahan mencari keikhlsan doa... Aku mulai belajar semula apa itu islam aku mulai Menutup aurat..dan keikhlsan ku adalah benar.. Aku tak mahu menaggung sakit lagi,,, Dia suami KU.. biarlah aku bawa dia mengikut jejak agama ku.. Alhamdulilah.. Solat sudah menjadi kewajipan dlm diri ku kini..((wp ku tahu telah bertahun2 lamanya solat  ku tingalkan))... namun syukur alhmdulilah.. ku mohon agar Petunjuk Allah itu ada...
Lebih Mengembirakan aku... Suami ku telah mula mendirikan solat wp baru 3Bulan kami mendirikan masjid.. aku bersyukur.. Jodoh ku adalah dia...!!! Akan ku didik diriku menjdii insan yang mulia d cc ALLAh.. dan akan ku pastikan Suami Ku mampu melaksanakan tanggungjwp sebagai saudara Islam yg baru dalam mengenal Agama islam.. Agama ALLAH..

Tq ALLAH... Tq memberi ku jalan hidup ini.. hanya tempat mu ku bersujud...
Semoga Hubungan Kmi suami isteri berkekalan hingga ke Jannah... Aminnn...

Buat suami tercinta,,,
Ingat ALLAH.. INgat Hidup ini sementara... Akhirat itu selamnya.. Persiapkan diri dengan Bekalan..
Perlahan2 Kita kayuh .. Untuk Berjaya mencari Islam..
Ingat MMY selalu ya... Wp kita Berjauhan.. Angap itu dugaan ALLAH..
Sabar.. DOA dan Tabah yaa...

 Jangan LUpa sOlat.... Selalu Berdoa...
Doa untuk Mak bapa, Fmily, Mentua.. isteri.. dan kesjhtran Hidup...

Pija--




Rabu, 21 Mei 2014

Miss u soo much my dear..

Sayang bukan maksud hati menyakiti
Jadi maafkan aku jika kau tersakiti Aku cuma ingin kau ketahui
Betapa rindunya hati ini.

Yaa..aku tahu kamu sangat peduli Merelakan hatimu untuk aku miliki Ketika aku lemah kau motivasi
Kau datang seperti bidadari

Sering aku malu sendiri
Sering membuat kau sakit hati
Tapi kau selalu tabah mnghadapi
Dengan cinta yang kau miliki

Kau sangat berarti di hati
Memang salahku jika mbuat mu terluka
Walau aku sering mengulangi
Tapi kau tetap tabah menghadapi

Mmy...Hapuslah air matamu di pipi
Dan jangan menangis lagi
Berikanlah aku waktu untuk memperbaiki
Hingga ku melihat senyumu mekar lagi..

Mmy..

Ddy sentiasa mendoakn kebhagian kita hingga ke akhir hayat..amminn.

Miss u soo much my dear..<3<3

-john@ddy-

Khamis, 15 Mei 2014

Akhirnya kami adalah suami isteri...

08.05.2014, 10.00pagi.... hari pertunangan kami...
07 balas 09 dulang... syukur alhamdulilah.. semua berjalan dengan lancar... apa2 pon aku bersyukur sanggat2.... emmmm..... gembira ny aku tidak terkata.. kerna aq telah memgikat tali pertunangan dengan insan yg aku syg.. insan yg benar2 ku cinta... selang beberapa jam... kami tlah di ijab kabul kan.. syukur semua selamat dan berjln spt yg dirancang.. maka kmi sah menjdi sepasang suami dan istri.. sanggat tak ku sangka... finaly dia milik Ku... auuchhh!.. dr doa sepasang kekasih... Allah tunaikan juga permintaan ini.. syukur alhamdulilah... John liti Bin Jonim ada lah suami ku sekarang... janji ini akan ku kotakan sehinga akhir hyat...
14 Jun 2014 tarikh persandingan kami... doakan semua berjalan dengan lancar diiringi doa dan reatu ilahi... aminnn

Rabu, 16 April 2014

Sabar

BersabarLah Hati... Tak rugi Kita bersabar... setiap yg terjadi punya Hikmah... hanya diri yang mampu membawa perkara itu menjadi mulia di mata mereka.. atau buruk di mata hati... sejujurnya.. aku sedih dengan keadaan ku... aku sedih dengan semua yg terjadi.. bukan pintaku jdi begini. Aku hanya mampu bersabar demi sebuah kehidupan... aku merasa rendah hati bila berada disituasi ini...sukar utk aku nyatakan.. aku hnya mampu mengis dan berdoa supya semuanya baik2 sahaja... untuk kamu.. mafkan aku kalau tiba masa nanti aku kau miliki... mungkin aku bukan lah yg terbaik.. dan aku sedar.. aku juga tidak punya apa2 untuk buat kmu tersenyum.. aku terlalu byk kekurangan diri yg boleh buat kmu merasa bosan atau sebaliknya.... kau ku kenali makin hari makin sukar utk aku merasa apa itu cinta sejati.. emmm....aku mahu mcm dlu2... sweet jak... membosankan ke aku ne??? ;( btw... myb ko brda dlm kdaan stres... dan aku juga sama..... :( tp emmm....apa2 pon.. mafkan aku kalau aku buat kau bosan.. mafkan aku jika sikap ini menjengkelkan... myb aku bukan yg terbaik... dan sebnrny... kamu lebih berhak dpt yg terbaik dan org itu bukan aku... :( aku ne tau menyusakan jak... emmmm..... :( :(

Isnin, 7 April 2014

58kg OMG


Selera Makan Sangat Membuak2, membuat aku lupa ingatan seketika... dalam hati cakap relexx,,,, baru naik brapa KG.. nak diet 1Minggu boleh turun 2KG.... emmmm... skrg2 ne Nak diet mcm mna Lagi... Tapi sebenarnya Boleh diet bah.. Kurang2Kan lah mkn kan... aku pon xnak lah Besar macam Dulu2 tu.. Macam SUMO.... emmm.... kenyataannYa aku sedihhhh... Kenapa Lah berat Badan Naik Mcm tu...Tekadddd... Mesti KurangKan Mkn... Boleh tu Boleh.....Rajin2 Sukan Ke... sekurang2Ny mesti Keluar Peluh....
Tapi setakat ckp xguna kalau xbuat... emmm.... Kurang Kan makan jak.. Selera Bah yang menghancurkan segala ne.. Mcm2 jak nak diMkn... eeee Plz lah.................
Aku gemok..aku gemok....eeeeeeeeeeee... tak kan BF aku kurus aku pula geMok kan... Jadi NO 10 lah kami nanti... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... Mulai esok lah aku strt Kurang2 makn... Boleh bah ne... hahah hari ne tak boleh.. coz aq dah makan banyak sanggt ne... sooooo... esok lah mulai utk kurngkan makannnnn.... kalau nak gemok xsusah.. Nak kurus tu yang macam Hanjing siketttt...... issssssssskkkkkkkkkkk,,,, nasip lah ada org syg sudah... nasip lah mo kawin sudah.. sekurng2nya adalah hak sikit.. tp klau dah jdi isteri aku mo menten2 juga.. xmolah gemok melebar sana sini...... eemmmm....... 
apa2 pon.. masih boleh tu utk buat yang terbaik utk badan sendiri kan... kesedaran tu penting... kalaw tak sedar2 tulah selalunya mengundang kekecewaan... aq pon xmo merasa kecewa dengan diri sendiri... tepuk dada tanya slera lah kan... janji hati mo kuat.. Baru niat boleh jalan... kalaw hati xkuat tu yg semangat pon lemah n rasa tak kisah.... BTW wish me Luck utk MentenKan Body Yg Chubby ne ...

By pija


Ahad, 6 April 2014

Bersama Selamanya

Bersyukur.... finly abey dan aney akan bersama selamanya.... semoga semua dipermudahkan hendaknya.. aminnn...
Siapa sangkaaa....sedang hot2 bercinta tak lma lagi kita akan disatukan... semoga semua ini berjalan dengan lncar ya sayang.... dan sikit masa lagi kita akan bergelar suami isteri... hehehe syukur Allah mendengar semua doa2 kita selama ne.. kita kn tak mahu berpisah... selalu berdoa abey dan aney lah yg terakhir dlm hidup... so allah tu maha mendengar maha mengetahui.... Thanks Allah.. kekeliruan ku slama ne engkau tunjukan jalan.. Allah telah menyakinkn bhwa abey lah pilihan tepat utk aney... syukur sgt2.....
Makin cinta.. makin syg aney sma abey... makin...makin...makin syg sgt2.... apa2 pon thnx terima aney seadanya.... aney xtau mo kata apa.. but.. semua ne ats keikhlsan kita bersama tau.. percintaan yg diakhiri dgn perkhwinan itu sgt sweet.... aney bdoa semoga semuanya berjln spt apa yg dirancang..jgn lupa yg kita ne mampu merncng  jk kan... mahu penentu segala tu just Allah yg satu... :) bTw.... abey ingat2 kami disini selalu... ♡♡♡.. ingt kmi sini rindu & syg abey slalu.... ♡♡♡ abey jga diri baik2... selalu2 rindukn aney dan dia.. hehehe....
Thnx syg... emmmmmuuuahhhhh....

By pija